Pearl White Zebra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • saturnine
    • November 2012
    • 11

    Pearl White Zebra

    Jag köpte ett "par" Pearl White Zebra Malawiciklider för ett tag sedan, de var ganska unga men såldes som en hane och en hona. Nu hade jag oturen att en av dem dog nyligen. Jag var ganska säker på att det var hanen och tänkte därför skaffa en ny hane. När jag var hos min lokala handlare så förklarade han att var svårt att könsbestämma dem i så ung ålder, även om det skulle kunna gå genom att titta på äggfläckar eller ryggfena.

    Någon som har något tips på hur jag kan avgöra, eller får jag helt enkelt vänta?

    Så här ser den rackaren ut nu:



    /J
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Skulle gissa att det är en hona på bilden, men ett andra, och kanske t.o.m ett tredje utlåtande skadar nog inte. Och du skulle kunna skaffa fler, dels för att vara mer säker på att få hanar och honor, men också för att de helst bör hållas flera honor till en hane.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

      #3
      Slutet på ryggfenan tycker jag är för spetsig för att det skulle va en hona. Jag är ganska säker på att det är en hane

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Har för mig att även hanar i den storleken börjar utveckla större, lite spetsigare fenor, med mönster i... Enfärgad ryggfena tycker jag tyder på hona. Men inte helt lätt att se, och är osäker på hur det på den färgvarianten. Men som sagt, köp 3-4 stycken, och försök få tag i en hane och flera honor.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

          #5
          Ja jag kan ha fel, men jag tycker alltid att honors ryggfena har ett rundare slut än denna fisk har men jag håller med föregående talare skaffa en 3-4st

          Kommentar

          Arbetssätt...