Varför är de just en art som trillar av pinnen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddan_gbg
    • December 2011
    • 297

    Varför är de just en art som trillar av pinnen?

    Hej,

    Jag blir mer och mer frustrerad över mina gula krigare, Golden!

    Dom bor tillsammans i ett 240 liters kar med 8 st röd zebra och 8 st mari gold... fiskarna verkar må prima...
    den senaste tiden har dock då och då några av mina golden slutat att fungera, blir allmänt trötta, simmar ungefär som de tagit någon drog, alltså helt slappt och halvt bortkommet...

    Dem vill inte vara med alls och tillslut singlar de ner till botten som ett höstlöv!

    Det är endast med mina golden hetta händer, de andra arterna visar inga tecken på att de skulle vara några problem!

    Kan det vara så att just golden är en lite för töntig art så de inte riktigt kan hävda sig där i, har en röd zebra (vit-blå) som verkar vara herren i huset och spöar då och då på de andra individerna och försöker hela tiden passa upp flickorna.

    Av 8st golden har jag 5 kvar, skall jag låta släktet dö ut och kanske dra i 8st demasoni, för dem vill väl ingen tyka sig mot?

    Eller har ni något annat förslag på en svartvit firre?

    Skulle de rent praktiskt fungera eller skulle de sluta i katastrof??

    Mvh
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Något svar finns nog inte - men det kan vara slumpen, dock sannolikare att en viss art kan vara lite vekare i sällskap med andra arter
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • freddan_gbg
      • December 2011
      • 297

      #3
      Man vill ju inte att någon skall må dåligt, men de verkar som just Golden är en ganska klen och tam art! de andra krigar iaf lite... golden gömmer sig hellre och gör inget direkt liv av sig... vilken annan art skulle passa med röd zebra och mari gold? ju mindre golden de finns kvar desto mer utstötta blir de väl, så misstänker att fler kommer avlida

      Kommentar

      Arbetssätt...