Astatotilapia nubila yngel.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • marcusss
    • August 2012
    • 4

    Astatotilapia nubila yngel.

    Hej! Har lite problem i mitt kar så valde att plocka honan och tömde henne på yngel i ett eget kar, var över 40 yngel och alla levde och var frisimmande.

    Nu står jag här utan mat till dom stackarna.
    Vad skall jag mata dom med?

    Har idag nått som heter liquifry no2 ståendes i skåpet. Har räkmix till mina vanliga firrar.
    Har sedan läst om kokt ägulla?

    Hur ofta byter ni vatten på era yngelakvarium?
    hört att vissa gör en gång om dagen hela 50 %?

    hoppas nån kan hjälpa mig.

    Mvh Marcus
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Finkrossat torrfoder brukar funka med ciklidyngel. De flesta ciklidyngel tar det mesta i matväg, bara det är tillräckligt finfördelat. Annat vanligt foder för ciklidyngel är nykläckt artemia (man köper ägg och kläcker).

    Kokt äggula och liquifry (som mestadels är öljäst) är för mycket små yngel, t.ex. karpfiskyngel, och kanske för smått för dina yngel.

    Vattenkvaliteten är viktig, så gör så täta och så stora byten som du behöver för att hålla vattnet rent.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Auratusen
      • March 2010
      • 874

      #3
      Till mina frontosayngel har jag malt ner pellets och ger. Det har funkat bra

      Kommentar

      • endymion
        • October 2006
        • 680

        #4
        Det funkar alldeles utmärkt att ge räkmix från dag 1 till alla Victoriaciklider.

        Kommentar

        Arbetssätt...