Äta tetror??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • caysa83
    • June 2012
    • 7

    Äta tetror??

    Alla mina vackra neontetror är borta?! Hade ett stim på ca 20 individer som nu är bara borta.....hittar inga rester så dom lär ju inte självdött. Det enda nya i akvariet är 4 röda juvelciklider på ca 5 cm. Är dom boven? Jag trodde dom var för små för att äta fullvuxna neontetror

    Vill gärna ha tetror i det stora karet, men vilka är stora nog att ha med de vackra juvelerna?
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Röd juvelciklid är en kött- och allätare så visst lär de vara boven i dramat.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • caysa83
      • June 2012
      • 7

      #3
      Visst vet jag att de äter kött, men att de skulle få i sig tetror som var ca 3 cm stora, nästan lika stora som juvelerna, det trodde jag inte. Jaja, juvelerna lär ju vara mätta och glada iaf

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        De röda juvelcikliderna växer ju, så även om de inte hade rört tetrorna nu, så skulle de gjort det när de blev större. Jag undrar jag, om det finns tetror som klarar sig med röda juvelciklider när dessa leker. Jag hade Kongotetror (som annars skulle varit mitt tips på en tetra som skulle kunna funka) med röda juvelciklider för några år se´n, och det gick bra tills cikliderna lekte, då försvann tetrorna, inte uppätna, men förmodligen dödade av de yngelvårdande cikliderna. Det är i alla fall min gissning, då den röda juvelcikliden brukar bli mycket aggressiv under yngelvården. Hur stort är ditt akvarium?
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • caysa83
          • June 2012
          • 7

          #5
          Akvariet ligger på 220 l. Nu när tetrorna är borta så är det 4 unga juvelciklider, några ancistrus ( som juvelerna har väldig respekt för ) och ett par siamesiska algätare (hade tofsalger). Rätt mycket växter, lite rötter och ett "stenröse"

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Du kan ju som sagt testa med Kongotetror, de är för stora för att bli uppätna av juvelcikliderna. Se´n är de ju afrikanska, precis som cikliderna, och det är ju kul. Med mycket växter, rötter, och så, så kan det kanske funka, även när juvelcikliderna leker.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Hur som helst kan jag, tack vare rubriken, inte få ur skallen nu att det är det Mowgli säger... Äta tetror?? Kittlar dödsskönt i kistan.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...