Ska köpa palettciklid till mitt 375L.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nettan77
    • May 2012
    • 56

    Ska köpa palettciklid till mitt 375L.

    Vi har bestämt oss för att köpa palettciklid. Hur många kan man ha i ett 375L? Ska man ha fler honor än hanar? Idag finns de silverhajar, leopard pansarmal o ancistrus i karet kan jag behålla dom arterna eller tror ni att de blir krock mellan arterna? Tar gärna emot massor av tips o vad jag ska tänka på!!
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Du bör ha lika många honor som hanar, eftersom de är parbildande. Och jag skulle nog nöja mig med ett par, trots akvariets storlek. Pansarmalar och paletter kan vara mindre bra, då paletterna har yngel, eftersom malarna planlöst simmar runt på botten och letar mat, så kan de ofta råka komma för nära ynglen, och kan då få en del bett i fenorna. misstänker t.o.m min förra paletthona dog av ett stick från en Corydoras sterbais påstått giftiga bröstfensstråle. Om leopardpansarmalen är giftig vet jag inte. Men det kanske kan funka i ditt kar, eftersom det är såpass stort, malarna har ju stor bottenyta att röra sig på.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Nettan77
      • May 2012
      • 56

      #3
      Ok då får jag prova o se hur de går med andra ord. Annars får pansarmalarna flytta till ett av mina andra akvarium! Tack för svar!

      Kommentar

      • Nettan77
        • May 2012
        • 56

        #4
        Undrar oxå om de finns någon annan ciklid i ungefär samma storlek som jag oxå kan ha i karet?? Läste fjärilsciklid någonstans o på nåt annat ställe stod de att man inte bör ha dom ihop!?

        Kommentar

        Arbetssätt...