paletter som hatar allt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elaz
    • April 2012
    • 48

    paletter som hatar allt

    jag har ett palettpar som vi fått akut ta över eftersom min mans syster som är deras tidigare ägare fått en ny större ciklid som höll på att döda det mindre paret.
    när vi fick dem så verkade allt ok och de blev snabbt starka i färgerna och röda under buken och var inte så aggresiva mot nån förutom en och annan putt på pansarmalarna som buffar runt i sander där de letar mat. men när vi kom hem idag så hade de tagit en stor tugga från ryggfenan på en pansarmal och nästan ätit upp en hel stackars guppyhanne, de är även på och muckar med våra små ottosar. de ända de inte biter på är ancistrusmalarna som ligger inne i ett stenrös.
    nu undrar jag om detta är nått som kommer sluta eller måste vi flytta dem viidare till ett annat kar eller hem? jag vill ju inte att de ska skada de andra fiskarna.
    guppyhannen lever fortfarande och är flyttad nu så vi hoppas han klarar sig och vi hoppas på att vi slipper fler halva fiskar i vårt kar.
  • bossep
    • March 2010
    • 4447

    #2
    Man skall nog försöka undvika att väga in mänskliga aspekter när man har med fiskar att göra.
    Fiskar är inte elaka även om de tar en tugga av en med fisk eller motar bort dom från sitt revir.
    Dom har ju inte slakthus eller ASSA Abloy lås som vi har!

    Hur stort är ditt akvarium? Har du någon grotta paletterna kan flytta in i?

    Om de inte har en grotta skaffa en sådan åt dom en liten knackad blomkruka ellerhalv kokosnöt brukar funka fint. Då kanske du har tur att få se dina paletter få ungar vilka de ofta sköter på ett fantastiskt vis.
    “You can’t see the future if you don't know the history.”
    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

    Kommentar

    • elaz
      • April 2012
      • 48

      #3
      de har lugnat sig nu, jag tror att d bara var nrviga för att det var ett nytt kar d kom till.
      d har två krukor , en rotgrotta och n stengrotta att välja på och de har anammat rotgrottan till sin nu och är ganska glada ser det ut som. vårt kar är 120 l. tack för svaret. ha det fint

      Kommentar

      Arbetssätt...