lekande paletter :D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Illyllolis
    • April 2010
    • 75

    lekande paletter :D

    nudå är tråden på rätt ställe.
    Min paletter har som sagt svårt att bestämma sig vart de ska hålla hus under deras lek.
    1 ett dygn gräver de på ett ställe sen nästa dygn på ett annat ställe.
    ska man hjälpa de lite på traven eller ska man bara låta de vara?
    jag vill ju ha små bebisar
    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=1#post1416638
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Låt dem vara, har de väl börjat gräva för att hitta ett bra ställe för sin aggläggning brukar det inte dröja så länge innan de har smått. Efter lek tar det ca 3 dygn tills äggen kläcks, och efter detta ytterligare några dagar innen ynglen är frisimmande och du kan se dem. Under denna tiden bör du störa dem så lite som möjligt, sköt karet som tidigare, men kör inte ner några händer i karet för att vända på stenar och annat för att se hur det går!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Antar att du läste mitt svar förra gången? Du behöver inte göra nå´t, om de bara har lämpliga ställen att leka på, så bestämmer de sig förr eller senare. Har t.o.m haft ett palettpar som lekte på ett växtblad, men de var nog oerfarna, för det blev inget av den leken.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Illyllolis
        • April 2010
        • 75

        #4
        ok tack så hemskt mycket för de snabba svar man får, mycket bra då det kliar i ens fingrar lite väl ofta
        vi får väl avvakta och se vad som händer då
        http://www.zoopet.com/forum/showthre...=1#post1416638

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ja, tålamod är en svår sak Men de sköter det där bäst själva.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Illyllolis
            • April 2010
            • 75

            #6
            men jag tycker de kliar sig lite väl ofta mot sanden eller en rot, misstänker att det kan vara nån parasit.
            ska jag medicinera med nånting isåfall vad? eller räcker det med salt?
            http://www.zoopet.com/forum/showthre...=1#post1416638

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Om de inte gör det ofta, under en längre period, trycker med fenorna, och rister med dem, är det nog ingen fara.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Nu har mina paletter lekt hur som helst I ett halvt kokosnötskal. De skyfflade ut en massa sand, och la i öppningen, så den blev precis stor nog så att paret kan komma in, och ut.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Illyllolis
                  • April 2010
                  • 75

                  #9
                  Ursprungligen postat av Animaniac
                  Nu har mina paletter lekt hur som helst I ett halvt kokosnötskal. De skyfflade ut en massa sand, och la i öppningen, så den blev precis stor nog så att paret kan komma in, och ut.
                  Jaha vad roligt mina håller på och gräver fortfarande, men det känns som de bestämmer sig snart
                  http://www.zoopet.com/forum/showthre...=1#post1416638

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Ursprungligen postat av Illyllolis
                    Jaha vad roligt mina håller på och gräver fortfarande, men det känns som de bestämmer sig snart
                    Ja, det gör de säkert
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Illyllolis
                      • April 2010
                      • 75

                      #11
                      nu har de snart grävt upp hela akvariet alla mina växter lär väl flyta omkring snart.
                      http://www.zoopet.com/forum/showthre...=1#post1416638

                      Kommentar

                      • Gobi112
                        • December 2011
                        • 229

                        #12
                        Ursprungligen postat av Illyllolis
                        nu har de snart grävt upp hela akvariet alla mina växter lär väl flyta omkring snart.
                        låter bra det

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Hehe, så mycket har inte mina grävt, de har grävt en del runt kokosnöten, men inte mer. De brukar väl inte böka runt så mycket, mer än just runt grottan.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #14
                            Hur går det med leken? Nu är mina ute och simmar med föräldrarna.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Illyllolis
                              • April 2010
                              • 75

                              #15
                              Ursprungligen postat av Animaniac
                              Hur går det med leken? Nu är mina ute och simmar med föräldrarna.

                              Ja jag vet inte jag tror de har lekt för honan är inne i grottan konstant hela tiden och hanen står utanför och vaktar bara.
                              så jag hoppas det kommer ut lite små kids snart.

                              Är det så att hon håller på att lägga rom eller att hon redan lagt och väntar på att de ska börja simma?
                              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=1#post1416638

                              Kommentar

                              Arbetssätt...