Tuffa fiskar!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • denny93
    • June 2011
    • 21

    Tuffa fiskar!!!

    Eftersom jag har startat ett nytt Malawiakvarium ( 375l ) så undrar jag vilken som är den mest aggressivaste Mbunas??

    nuvarande Mbunas som är i akvariumet

    3 Rödzebror

    5 Hongi

    1+1
    Pseudotropheus sp. elongatus mphanga
  • denny93
    • June 2011
    • 21

    #2
    Ni kan även ge förslag om nya invånare

    Kommentar

    • Auratusen
      • March 2010
      • 874

      #3
      Menar du dom aggressivaste av dom du föreslog? Då skulle jag säga mpanga.
      Annars så skulle jag nog säga att demasoni är bland de aggressivaste mbunas.

      Kommentar

      • denny93
        • June 2011
        • 21

        #4
        Menade av alla mbunas

        Kommentar

        • Bjooork

          • February 2011
          • 79

          #5
          Dom två Aggressivaste Mbunas jag haft är Metriaclima zebra, Maisoni och Tropheops sp. "chilumba", Pseudotropheus sp. "elongatus mphanga" som nämdes tidigare i tråden tycker jag är snäll i jämförelse, kanske bara jag som haft tur
          1x720L Aulonocara/Haplisar - Malawi sjön http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=150334
          1x375L Mbunas - Malawi sjön
          * 1x375L Viktoria ciklider - Viktoria sjön etc. * 1x300L + 1x50l Yngelkar

          Kommentar

          • Auratusen
            • March 2010
            • 874

            #6
            Ursprungligen postat av Bjooork
            Dom två Aggressivaste Mbunas jag haft är Metriaclima zebra, Maisoni och Tropheops sp. "chilumba", Pseudotropheus sp. "elongatus mphanga" som nämdes tidigare i tråden tycker jag är snäll i jämförelse, kanske bara jag som haft tur
            Mpangan drog jag upp som den aggressivaste av dom han hade förselagit. Annars tycker jag den inte är speciellt farlig. Men tjurig kan den vara.

            Kommentar

            • Bjooork

              • February 2011
              • 79

              #7
              sorry:P trött missade de
              1x720L Aulonocara/Haplisar - Malawi sjön http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=150334
              1x375L Mbunas - Malawi sjön
              * 1x375L Viktoria ciklider - Viktoria sjön etc. * 1x300L + 1x50l Yngelkar

              Kommentar

              Arbetssätt...