Tips på fredliga ciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jagge
    • May 2010
    • 32

    Tips på fredliga ciklider?

    Hej , har hittils bara hållt på med "sällskapsfisk" så som tetror och scalarer å sånna grejer.
    Klart jag har ju mina arowana å så med , men skulle vilja testa på någon färgglad ciklid .
    Vill gärna få tag i en fredlig variant som inte rensar akvariet på mindre fisk.

    någon som har tips??

    MVH // Jagge
  • robidobban
    • March 2009
    • 652

    #2
    Vad är det för mått på karet?

    Kommentar

    • DaRe

      • June 2009
      • 2227

      #3
      Har du ett kar som är på 150 liter elle rmer kan jag rekommendera Guianacara geati oyapock!

      Checking out...

      Kommentar

      • Jagge
        • May 2010
        • 32

        #4
        karet är på ca 160 L har aldrig mätt upp hur mycket det rymmer, svärfars grejer som jag tog över när han skulle kasta det. hehe

        Kommentar

        • Olle A
          • January 2002
          • 1661

          #5
          Anomalochromis thomasi tycker jag är en väldigt fin liten ciklid. Den gräver inte, rör inga växter och är snäll mot mindre fiskar (om de inte är pyttesmå förstås). Sedan finns ju kurvcikliden och dess släktingar (Laetacara) som också är fina och snälla.

          Olle

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            När det gäller afrikanska ciklider, så kan jag också rekommendera thomasin, kan se lite grå ut i butiken, men blir riktigt snygg när den leker, med svarta band, och blå prickar. Fenorna har röda och blå kanter.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...