Golden frågor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Svartsmed
    • May 2011
    • 5

    Golden frågor.

    Hej jag har 2st frågor som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.
    Min golden hona går och "tuggar" i karet här och det är inga tvivel om att hon bär romen, men hon håller endå på att smygäta lite undetiden, jag blir nervös när jag ser detta och inbillar mig att han skall svälja äggen samtidigt, (det är bara små bitar som hon på "suger in i munnen" utan att tugga,!) Brukar munruvare småäta lite undertiden? jag trodde att dem fastade under hela tiden?
    Min andra fråga är om man kan hålla andra generations yngel tillsammans med föräldrarna, alltså är dem känsliga imot innavel? (självklart får man hålla koll på avikelser i kommande generationer och isåfall "skrota dessa"!) Men funkar det!?
    Tacksam för svar! mvh Svartsmen
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    mina malawi småäter lite ibland.

    men jag låter ju mina honor bara gå i stora karet. tar inte ut o tömmer längre utan de får spotta i det stora karet. o de som överlever bland stenarna överlever liksom så nu har jag ett antal olika generationers fiskar i mitt stora malawi

    Kommentar

    • Svartsmed
      • May 2011
      • 5

      #3
      Jasså då är hon inte ensamm då... kul att veta!
      Ja jag kommer väll låta dem gå i stora karet när de växt till sig lite mer då... vill ju att alla "mina små bebisar" (haha) ska klara sig...

      Kommentar

      Arbetssätt...