Red top zebra, honor eller hanar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rebellalliansen
    • September 2011
    • 16

    Red top zebra, honor eller hanar?

    Tjena Zoopet. Släppte ner ett gäng Metriaclima pyrsonotos i karet för en vecka sedan. En hane och resten honor, trodde jag i alla fall. Vad jag förstår ska honorna inte vara speciellt utfärgade men nu har två av dem börjat likna hanen mer och mer. Titta gärna på bilden och säg vad ni tror.
    Bifogade filer

  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    De 2 på fotot kan antingen vara icke utfärgade hanar eller honor. Det går inte att säga vilket
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      du får vänta o se.
      jag köpte ett antal johanni-honor. de är helgula. efter nån månad eller två blev en helt blå. då var det visst en hanne.

      samma sak med rödzebra. köpte honor. efter någon månad så färgade ena om o vart visst en hanne. så det är bara vänta o se

      Kommentar

      • malawijanne
        • October 2006
        • 504

        #4
        Ursprungligen postat av Rebellalliansen
        Tjena Zoopet. Släppte ner ett gäng Metriaclima pyrsonotos i karet för en vecka sedan. En hane och resten honor, trodde jag i alla fall. Vad jag förstår ska honorna inte vara speciellt utfärgade men nu har två av dem börjat likna hanen mer och mer. Titta gärna på bilden och säg vad ni tror.
        Även honor får lite orange i ryggfenan, så det kan vara hona ändå, men titta på äggfläckarna, är dom i samma storlek så har hannarna alltid flera äggfläckar.Janne

        malawi.forum24.se

        Kommentar

        • Rebellalliansen
          • September 2011
          • 16

          #5
          Okej! Trodde inte honorna kunde få så tydliga ränder och blå ton, nice Killen jag köpte dem av sade att honorna tyvärr är jättetråkiga men jag håller inte med. Även de som nästan är mörkbruna och utan ränder är läckra med sina "lysande" turkosa fläckar på gälarna.

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            det kan ju vara hannar som inte färgat ut än också

            Kommentar

            • Rebellalliansen
              • September 2011
              • 16

              #7
              Ja absolut, det förstår jag. Det jag undrade var om de nu solklart var hanar som hade färgat ut/var i färd med att färga ut eller om honor kan se ut som de här gör på bilden.

              Kommentar

              Arbetssätt...