Tropheus i ett 190l hörn

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HAC
    • March 2005
    • 11

    Tropheus i ett 190l hörn

    Är d möjligt och i sä fall hur många
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    korsposta inte.

    tvivlar på det, men det är väl bara att kolla runt om du hittar nån som du kan ha i 190L

    Kommentar

    • Berserken
      • December 2005
      • 472

      #3
      Den lättaste är väl duboisin men 190 liter är för litet

      Kommentar

      • HAC
        • March 2005
        • 11

        #4
        Skaffade 12st duboisi för 3 veckor sedan de är ca:5cm börjar färga ut 7st med prickar kvar 5st med gula band kan de med band vara hanar d e väldigt lugnt i burken just nu så d e bara att hålla tummen för att d förblir så

        Kommentar

        • HAC
          • March 2005
          • 11

          #5
          En liten undran om filter har FLUVAL 305 + AQUAEL FAN 3 i 190 HÖRNET har någon möjligen nån aning om d räcker till ?

          Kommentar

          • Paddy
            • April 2011
            • 166

            #6
            För det första är 190 liter ALLDELES för litet för Tropheus (jag förutsätter att det är Tropheus du har där i eftersom det är det tråden handlar om).

            Till övriga tanganyikaciklider, vilket jag rekommenderar dig att ersätta dina Tropheus med, räcker filtreringen gott och väl - men lite till skadar ju inte, å andra sidan är det dock inte nödvändigt.
            Mvh Matt

            /Ingen regel utan undantag

            Kommentar

            • HAC
              • March 2005
              • 11

              #7
              Vilka Tanganyika ciklider rekommenderar du ! Har fått andra förslag om att d kan funka mad dubbar Paddy ?
              Senast redigerad av HAC; 18 December 2011, 16:20.

              Kommentar

              • jads
                • December 2011
                • 2

                #8
                Jag har inte själv haft duboasi, men jag förstår inte varför man säger de är lättaste. Själv haft Moliro, duboasi kan bli jäkligt agressiv på äldre dar riktiga skräck fiskar kallar en del dem för, och det jag har sett av dem måste jag hålla med.

                De kanske är lättare medan de är mindre och yngre. Själv tycket jag Moliro var väldigt tåliga och enkla att handskas med ( pemba har jag misslyckats med ).

                Kommentar

                Arbetssätt...