Palettciklid? Hanne

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blomman61
    • November 2011
    • 2

    Palettciklid? Hanne

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Hej, har problem med vad detta är för fisk, den har dykt upp efter det att jag köpt ett antal vanliga sällskapsfiskar, vet någon vad det kan vara.

    Tack på förhand

    Eva
  • källebacken
    • February 2006
    • 574

    #2
    Palettciklid är det inte iaf
    Annica

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #3
      Ursprungligen postat av blomman61
      http://imageshack.us/f/839/palettciklid006.jpg/

      Hej, har problem med vad detta är för fisk, den har dykt upp efter det att jag köpt ett antal vanliga sällskapsfiskar, vet någon vad det kan vara.

      Tack på förhand

      Eva
      Någon art av apistogramma - kanske kakadua? Lite svårt att avgöra, eftersom den är så pass blek.
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Nej, ingen palett, och ingen cacatuoides, men en Apistogramma (sydamerikansk alltså) är det, bitaeniata kanske?
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • blomman61
          • November 2011
          • 2

          #5
          Tack för hjälpen, har nu varit och skaffat honom en hona, de akvarieaffären sa att han troligen satt i roten jag köpte med växt, denna var palcerad i ett akvarie där han hade dessa fiskar. Mycket ovanlig fisk enligt honom och nu har jag ett par!

          Eva

          Kommentar

          Arbetssätt...