Nimbochromis livingstonii

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • icehacker
    • December 2010
    • 1046

    Nimbochromis livingstonii

    Jag har glädjen att ha införskaffat ett par vuxna Nimbochromis livingstonii. De blev snabbt mina favoriter i karet då de är supersnygga och väldigt roliga att titta på. Fantastikst kul att se när dom "sov-jagar" :P

    Så till frågan, har inte sett så mycket skriverier om dem här på forumet. Är det någon speciell anledning till det, är dom svåra att få att överleva eller olämpliga på något annat vis?
    60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Orsaken till att det inte skrivs så mycket om dom är nog att den trots allt inte är så vanlig även om den har funnits i handeln en himla massa år (jag odlade den t.ex. på 80-talet).
    Det finns ju helt enkelt en himla massa malawi och eftersom den då dessutom kräver ett rätt stort akvarium så blir det inte så många som har den.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #3
      snygg fisk av de bilder jag hittade! inte för att det tillförde tråden särskilt mycket..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • icehacker
        • December 2010
        • 1046

        #4
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Orsaken till att det inte skrivs så mycket om dom är nog att den trots allt inte är så vanlig även om den har funnits i handeln en himla massa år (jag odlade den t.ex. på 80-talet).
        Det finns ju helt enkelt en himla massa malawi och eftersom den då dessutom kräver ett rätt stort akvarium så blir det inte så många som har den.
        Ok, makes sense
        Hade tänkt att dom skulle hjälpa till att reglera yngelantalet lite och det verkar dom inte ha något emot iaf :P
        60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

        Kommentar

        • icehacker
          • December 2010
          • 1046

          #5
          Var dom lätta att få yngel på förresten Kjell?
          60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av icehacker
            Var dom lätta att få yngel på förresten Kjell?
            varken lättare eller svårare än de flesta andra stora malawi
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Auratusen
              • March 2010
              • 874

              #7
              De är inte så speciellt svårt att få tag på dom här där jag bor. Om du går till ciklider.se är det många som har dom.

              Jag skulle gärna vilja ha dm men har inte tillräckligt stor tank för det.

              Kommentar

              Arbetssätt...