150L Akvarium, hur mkt liter/fisk? - Malawi fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gackt
    • July 2008
    • 138

    150L Akvarium, hur mkt liter/fisk? - Malawi fiskar

    Hej,
    för drygt en vecka sedan mer eller mindre så skickades min 3 år gamla slöjstjärt till himlen. Jag har just nu ett akvarium på 150L med 1 Slöjjis kvar och 2 Malar kvar.

    Tänkte slänga i lite Malawifiskar (om de går att ha ihop med Slöjjisar, annars så får jag skänka bort min slöjjis till min vän) och då undrar jag hur många Malawi fiskar kan jag ha i ett 150L akvarium som max?

    Liksom, hur mkt liter per fisk gäller för Malawi fiskar?

    mvh
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Om du med malawi menar mbuna så är ca. 12 st lagom.
    Du skall inte ha kvar slöjstjärten
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Gackt
      • July 2008
      • 138

      #3
      Är det möjligt att ha Neontetror tillsammans med Malawi? Det hade ju varit en häftig blandning men jag undrar om de kanske inte äter upp varandra? Risken finns kanske?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Gackt
        Är det möjligt att ha Neontetror tillsammans med Malawi? Det hade ju varit en häftig blandning men jag undrar om de kanske inte äter upp varandra? Risken finns kanske?
        Dom äter inte upp varandra - malawina äter upp neonerna
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Gackt
          • July 2008
          • 138

          #5
          ajdå det var ju lite sugigt, men då satsar jag på att bara ha kvar Malarna och ett litet inköp av 8-10 Malawis i olika färger, såg att dom hade Gula, Blårandiga och Orange Malawis.

          tack för svaren!

          Kommentar

          Arbetssätt...