Delfinciklidyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ponniehesten
    • March 2007
    • 35

    Delfinciklidyngel

    Införskaffade 4 st C. moori för några månader sedan och har nu lyckats få massa yngel Just nu så bor honan och ynglen i en 10 liters hink med lite stenar i.. Har ett 56l akvarium som jag skulle kunna använda med har 5 st dundersköna grönbarber som glider runt i det akvariet...

    Så frågan är hur länge bör jag låta honan gå med ynglena, vill ju inte att hon blir hungrig å äter upp alla. Hur länge klarar dom sig i en hink? Om man byter 1-2 liter om dagen kanske fungerar? Alternativt, hur klarar sig grönbarber (2 - 2,5 cm stora) tillsammans med 6-10cm stora delfinciklider och 8cm stora golden?

    Skickar med en bild, dock ca hälften kvar i munnen =)
    240l Malawi

    56l Yngelkar
  • robidobban
    • March 2009
    • 652

    #2
    Om du har en liten pump så kan du ju sätta i den i hinken och låta ynglen och mamman vara kvar där.
    Gör som vanligt med vattenbytena, ca 30 % varje vecka (ca 3 liter)

    Kommentar

    • ponniehesten
      • March 2007
      • 35

      #3
      Ursprungligen postat av robidobban
      Om du har en liten pump så kan du ju sätta i den i hinken och låta ynglen och mamman vara kvar där.
      Gör som vanligt med vattenbytena, ca 30 % varje vecka (ca 3 liter)
      Tyvärr så har jag inte någon extra pump.. Ska testa att stoppa ner barberna i stora akvariet å se hur dom klarar sig. Tiden emot mig känns det som för syre i vattnet samt att honan börjar käka upp ynglen
      240l Malawi

      56l Yngelkar

      Kommentar

      Arbetssätt...