180L Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Paddy
    • April 2011
    • 166

    #31
    Bara så du vet kan du ha fler än två arter i 180l vatten, sen är det ju upp till var och en, vissa tycker det är snyggast med få arter och många individer, och andra tycker det är snyggt med flera arter och få individer av varje art.
    Mvh Matt

    /Ingen regel utan undantag

    Kommentar

    • JockeÖ
      • February 2011
      • 34

      #32
      Tanken är att det ska gå 3 sorters malawi i karet. Men jag har inte kunnat bestämma mig för vilken den 3:e ska bli.
      Saulosin kommer nog dröja lite eftersom dom inte hade börjat färga ut något än.
      Mvh Jocke

      Kommentar

      • Paddy
        • April 2011
        • 166

        #33
        Skall du verkligen inte ha fler än fyra saulosi och fyra hongi? Ju fler individer du har, desto alertare kommer dom att vara. Malawi gillar att gå tätt, och det kan till och med få bort aggressioner inom gruppen. Jag föreslår att du har ca 20st i 180 liter vatten. Om du har färre finns risken att fisken blir skygg och knappt visar sig.

        Jag kan tipsa om röd zebra som den 3:e arten.. den lämpar sig bra i lite mindre akvarier och är en fröjd för ögat. Om jag var du skulle jag också skaffa lite fler av dom du redan har, tex 7st saulosi, 8st hongi, och 5st av den 3:e arten du väljer, förslagsvis röd zebra, men det gör du så klart som du vill med.
        Mvh Matt

        /Ingen regel utan undantag

        Kommentar

        • JockeÖ
          • February 2011
          • 34

          #34
          Kanske får ta och fylla på lite fler hongi då gillar dem skarpt sen saulosi dom fått in har inte färgat ut än så det är helt omöjligt att se skillnad på hanar och honor. kanske får köpa alla 10 Röda zebran är ju fin. Får fundera lite mer.
          Mvh Jocke

          Kommentar

          • JockeÖ
            • February 2011
            • 34

            #35
            Nu har det flyttat inne 10st Saulosi i karet.
            Mvh Jocke

            Kommentar

            Arbetssätt...