Aggressiv Palett hona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Engström
    • February 2011
    • 9

    Aggressiv Palett hona

    Hej på er alla!

    Jag har fått palettciklid yngel och honan är väldigt aggressiv på hanen (det är enbart dem i akvariet) så pass att hanen ser ut att enbart vilja bort där ifrån....

    Så vad ska jag göra?

    Ignorera detta?
    Flytta på hanen till ett annat akvarium?
    Släppa ner en pansarmal så de vaktar ynglen tillsammans mot pansarmalen

    eller har någon ett annat alternativ?

    Mvh
    Engström
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Alla par kommer inte riktigt överens, och särskilt om de går ensamma så kan de ryka ihop om de inte har nå´n annan fisk att "gadda ihop sig mot" så att säga. Men en pansarmal skulle jag inte släppa i, dels för att de trivs bättre i grupp, och för att den är bottenlevande, och kan få rätt mycket stryk av paletterna, som också oftast håller till nära botten. Skulle hellre sätta i några fiskar som håller sig närmare ytan, några platy t.ex, och ge dem flytväxter och annat att gömma sig bland. Hur stort är akvariet?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Engström
      • February 2011
      • 9

      #3
      Ursprungligen postat av Animaniac
      Alla par kommer inte riktigt överens, och särskilt om de går ensamma så kan de ryka ihop om de inte har nå´n annan fisk att "gadda ihop sig mot" så att säga. Men en pansarmal skulle jag inte släppa i, dels för att de trivs bättre i grupp, och för att den är bottenlevande, och kan få rätt mycket stryk av paletterna, som också oftast håller till nära botten. Skulle hellre sätta i några fiskar som håller sig närmare ytan, några platy t.ex, och ge dem flytväxter och annat att gömma sig bland. Hur stort är akvariet?
      85Liter. Okej skulle det vara fel att flytta hanen till ett annat akvarium och låta honan + yngel vara kvar?
      Senast redigerad av Engström; 11 March 2011, 20:13.

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Om du inte har kan ge dem en fisk att gadda ihop sig mot vilket inte låter som en vidare smart ide med tanke på hur stort akvariet är så skulle nog det bästa vara att flytta på hanen..
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • Engström
          • February 2011
          • 9

          #5
          ja så får det bli.

          TACK för snabba svar.



          ------------------Uppdatering---------------

          Jag flyttat hanen och alla har blivit lyckliga =)
          Senast redigerad av Engström; 12 March 2011, 21:44.

          Kommentar

          Arbetssätt...