Palettciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ilzetas
    • January 2011
    • 278

    #16
    Mina paletter fick nya yngel varannan vecka och föräldrarna driver bort den äldre kullen direkt när den yngre blir frisimmande så jag önskar dig lycka till
    Jag gav bort mitt par, tyckte det blev för många akvarier att ha igång. Provade att sätta ihop två kullar i ett akvarium när dom yngsta var 2 veckor, men det gick inte. Dom äldre gav sig på dom yngre direkt för att äta dom.

    Mvh, Carina
    300 liter SA och 160 liter asien är den perfekta kombon i vårt hem

    Kommentar

    • Zewy
      • January 2011
      • 100

      #17
      Jag har ett palettpar i mitt 112l akvarium tillsammans med 6 platys, några små guppys(endast hanar), 3 malar och 5 kuhliiålar
      Fungerar utmärkt förutom att förra palettäggen blev uppätna av malarna, menmen, shit happens xD

      Kommentar

      • Fischy
        • February 2011
        • 137

        #18
        ok, så att ni tycker jag ska testa med platys,corydoras.
        men går scalarer? för jag köpte några som är typ 4 cm stora och kan bara ha dom i 95 L akvariet.
        i dom andra karen blir dom uppätna.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #19
          Ett kar på 95 liter är tyvärr för litet för skalarer, så kolla om inte affären kan ta tillbaka dem. De bör ha ett kar som är minst 40 cm högt...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Fischy
            • February 2011
            • 137

            #20
            jag vet.
            men dom här som jag köpte, köpte jag för 240 L akvariet men där blev en av dom uppätna så jag flyttade dom andra 2 till 95 L
            dom är bara 4 cm

            Kommentar

            • Fischy
              • February 2011
              • 137

              #21
              tänkte ha dom där tills dom växer till sig

              Kommentar

              • Simon--B
                • May 2008
                • 720

                #22
                Du kan inte ha skalarer tillsammans med paletter om du ska odla, skalererna kommer bli sönderbitna och 95 liter är alldeles för litet för skalarer dessutom...

                Kommentar

                • Fischy
                  • February 2011
                  • 137

                  #23
                  ja, mmen jag tänkte bara ha scalarerna där tills dom växer till sig. dom är bara 3-4 cm stora än.

                  Kommentar

                  • robidobban
                    • March 2009
                    • 652

                    #24
                    men det tar ganska lång tid för dom att bli stora, min har jag haft i snart ett år och dom var 4 cm när jag köpte dom och nu är dom ca 8 cm.

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #25
                      Ursprungligen postat av ansjo
                      De funkar faktiskt bättre än man tror. De är jäkligt tåliga mot paletternas ev. aggressivitet så paletterna bryr sig inte så mycket om dem efter en tid. Sedan passar paletterna sina yngel duktigt när de är som minst då risken för att de blir uppätna är som störst, och ynglen blir ganska fort för stora för att corysarna ska kunna se dem som mat.
                      Hehe, ja, men ser paret det så, att deras yngel är för stora för att bli uppätna? Mina nyckelhål är fortfarande griniga mot de andra fiskarna, trots att ynglen numer är några cm, och simmar runt lite vart de vill. Har för mig att jag har haft Corydoras med paletter, och att malarnas fenor fick en del stryk.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Fischy
                        • February 2011
                        • 137

                        #26
                        jag har en siamesisk algätare som jag ogärna vill ge bort skulle jag kunna behålla den tillsammans med paletterna

                        Kommentar

                        Arbetssätt...