Blyg palett hane.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zewy
    • January 2011
    • 100

    Blyg palett hane.

    Hej!

    Jag köpte ett par paletter för ca 2-3 veckor sen, och i börja var båda blyga för att komma upp till ytan att äta. Nu är honan inte alls blyg och äter upp vid ytan som de andra fiskarna. hanen väntar tills maten sipprat ner och äter sedan lite. Han håller på att skifta färg ofta och är inte riktigt överens med en mal. Han brukar simma med honan vid bottnen och framme vid rutan, men han simmar aldrig upp till ytan och äter.

    Karet ligger på 112l och de har haft ägg men just nu tror jag inte att det är något pågång.

    Varför är han så blyg?

    Tacksam om svar

    Zewy
  • Zewy
    • January 2011
    • 100

    #2
    Ingen som varit med om samma sak?

    Kommentar

    • icehacker
      • December 2010
      • 1046

      #3
      Jag köpte en ny hane för någon månad sen, tycker väl inte att han är så speciellt blyg men däremot så brukar de inte komma och äta vid ytan så vidare ofta. Händer kanske ibland, mest gnager de på maltabletterna som jag ger åt malarna, sen tuggar de ju på allt som finns men spottar ut det som inte passar :P

      Hanen har också dille på att byta färg hela tiden, de har också lekt en gång men då blev det inget så hoppas även jag på bättre lycka i framtiden :P
      60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

      Kommentar

      • ilzetas
        • January 2011
        • 278

        #4
        Kanske är han bara ung? Min hane lekte först med sin andra hona. Och han blev allmänt tuffare under sitt första år hos oss. Till slut en fullvuxen, stilig hane med starka beskyddarinstinkter till sina yngel

        Mvh, Carina
        300 liter SA och 160 liter asien är den perfekta kombon i vårt hem

        Kommentar

        Arbetssätt...