Foder till Golden + Acei (yellow fin)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke_gbg
    • February 2011
    • 7

    Foder till Golden + Acei (yellow fin)

    Tackar. / Micke
    Senast redigerad av Micke_gbg; 19 February 2011, 22:22.
  • Auratusen
    • March 2010
    • 874

    #2
    Bästa fodret är räkmix.

    Jag tycker också att du borde skaffa större kar. Iaf 200 l, minst.

    Kommentar

    • TB75
      • November 2010
      • 25

      #3
      Grattis till en bra kombination! Jag har också Golden tillsammans med Acei. Jag tycker de funkar jättebra ihop.

      Räkmix är bra precis som Auratusen skriver. Jag matar med Krill också, de älskar det!

      Appropå storlek på akvarium. Alla vill väl ha ett så stort akvarium som möjligt. Men ofta har man väl den storlek man har just för att man inte har plats för större. Eller råd. Och då blir ju kommentarer som att skaffa större rätt meningslösa. Jag har mina firrar i ett 180 liters och det funkar jättebra! 4 Acei, 5 Golden, 3 Aulonocara och 2 Litobathes. Och nej, det är inga yngel eller småfisk jag har. Inte fulluxna men 3/4-vuxna (tillräckligt stora för att leka). Och den bästa harmoni jag haft på länge! Inget bråk eller stök, alla simmar som bästa kompisar.



      (redigerat stavfel)
      Senast redigerad av TB75; 22 February 2011, 15:20.

      Kommentar

      • Auratusen
        • March 2010
        • 874

        #4
        Visst, det funkar ju gott med 180 l. Men nu var de frågan om ett 100-120 l och det tycker jag inte är det bästa till malawi. Skulle då passa bättre till tanganyika, då malawiciklider är mycket fart på och aktiva och det behöver utrymme, som ett 100 l kar inte ger.

        Kommentar

        • TB75
          • November 2010
          • 25

          #5
          malawiciklider är mycket fart på och aktiva och det behöver utrymme, som ett 100 l kar inte ger.
          Visst, jag håller med om det.

          Kommentar

          Arbetssätt...