Behöver lite hjälp från er, tips.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Senerunal
    • March 2007
    • 33

    Behöver lite hjälp från er, tips.

    Tjena nu har jag fått mina zebraciklid ägg kläckta, jag var tvungen o plocka upp alla ynglar ur det stället den las på eftersom det var en dålig ställe för dem och har andra ciklider som kommer käka upp dom.
    Jag har dem i ett yngelakvarium nu och de ligger i bottnet eftersom de inte kan simma nu och har sin lilla gula påse på magen,

    1. jag har lagt upp en bild och undrar om doppvärmaren kan ligga sådär? , 25 grader har jag den på, vad kan ni rekomendera för att dem ska vara friska o växa snabbt?. http://www.ladda-upp.com/bilder/48367/dafaf

    2.Jag behöver inte pump till det lilla yngel akvariumet va? , eftersom de är nykläckta från ägg. ( Tog vattnet från det stora karet som dom föddes med) .

    3. Tacksam för svar.
  • Auratusen
    • March 2010
    • 874

    #2
    1. 25 grader är rätt så passande temp för dom.

    2. Du måste ha pump. Annars dör de. Speciellt när dom har gulesäcken kvar.

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      1. funkar bra

      2. ja det kan vara bra med en pump. hitta ett litet innerfilter som du vänder utblåset mot en ruta så det inte blir så strömt för de små

      3.vassego

      Kommentar

      • Moving Waves
        • August 2010
        • 1403

        #4
        En luftpump med syresten är nog ett bättre val än innerfilter så inte vattnet blir för turbulent och så inte ynglen sugs in och dör. Bäst vore ett luftdrivet filter, alltså med blottat filter så ynglena kan smaka på lite smågojs som sätter sig där.
        - - -
        540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          håller med moving. o ifall inte TS vet vd vi menar så slänger jag in en bild
          Bifogade filer

          Kommentar

          Arbetssätt...