Behöver hjälp med artbeteckning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    Ursprungligen postat av makki
    Okej. Lät ju inte så bra. Borde jag avliva den?
    Det är upp till dig. Jag personligen hade avlivat den för att undvika att den parar sig, men den ser ju frisk och välnärd ut så jag tror inte den lider.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • makki
      • April 2010
      • 435

      #17
      Ursprungligen postat av Azur
      Det är upp till dig. Jag personligen hade avlivat den för att undvika att den parar sig, men den ser ju frisk och välnärd ut så jag tror inte den lider.
      Okej. Får se kanske avlivar den. Vill ju inte ha yngel på den då om det kan gå i generna. Inte min på bilden.
      220L Parachanna Obscura,
      105L Channa sp. "assam",
      54L Mix

      Kommentar

      • Auratusen
        • March 2010
        • 874

        #18
        Ursprungligen postat av Annelund
        Jo jag har dom bland mina Malawi.

        Ingen som vet hur honan ser ut av hongi'n och gallireya'n
        Ser ungefär ut som hanen på hongi. Har dock inte lika mycket ränder (eller inga alls) och oftast 1 eller inga äggfläckar.


        Kolla på bilden längst ned. Där har du en hona

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #19
          Ursprungligen postat av Annelund
          Jo jag har dom bland mina Malawi.

          Ingen som vet hur honan ser ut av hongi'n och gallireya'n
          tycker jag inte du ska ha. det är en fisk från amerika som vill ha heeelt andra vattenvärden än malawi. sen är det en rätt fredlig fisk som kan få stryk av malawisarna. byt in mot malawi eller starta ett SA-kar tycker jag.

          Kommentar

          • Annelund
            • November 2010
            • 138

            #20
            Det är inga problem att ha dom i det karet dom stortrivs ihop med alla andra malawis

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #21
              gillar inte det ändå. tycker inte man ska ha andra fiskar med malawi utom just malawi. men fina funkar det så. jag hade dock inte gjort det.

              får man fråga varför du har det? bara nyfiken. inte här för att trycka ner eller så. hoppas du inte tar det så.

              Kommentar

              • Annelund
                • November 2010
                • 138

                #22
                Jag har dom för jag tycker dom är fina har bland annat 10 zebraciklider där i också, och alla dom har gått där i över ett år nu

                Kommentar

                • Auratusen
                  • March 2010
                  • 874

                  #23
                  Har skickat ner 4 st zebraciklid i ett malawikar. Hade för lite plats.

                  Funkar inte så himmla bra. De får stryk då och då av malawisarna. Dock bryr jag mig inte värst om Zebraciklider, då de inte betyder något för mig (jag fick dom gratis, färglösa, agressiva mot varandra, troligtvis bara hanar och om det skulle bli lek så är dom inget värda och är då extremt svårsålda)

                  Kommentar

                  • Annelund
                    • November 2010
                    • 138

                    #24
                    Mina zebra går hur bra som helst i karet tillsammans med Malawi och tycker inte att dom är agresiva mot dom andra sedan har jag gott om yngel som jag alltid blir av med till zooaffärer

                    Kommentar

                    • Auratusen
                      • March 2010
                      • 874

                      #25
                      Men man får inte direkt något för dom. Inte här i Örebro.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...