Hur mata Malawiciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #16
    Ursprungligen postat av tulle89
    Haha jag sätter allt jag äger på att det är den coolaste missen?

    Bygger man bara upp ordentligt men större stenar som grund som står direkt på frigoliten/liggunderlaget och sedan bygger på dessa ska det inte gå att välta stenarna. Men hittar du en formation som är grymt snygg där du måste ha lite silikon för att inte riskera att det ska rasa så kör på bara!

    Tänk dock på att du förr eller senare måste plocka ur stenen om du ska lyckas fånga en ruvande hono och då är det nog en fördel att inte alla stenar sitter ihop
    Ja, han är riktigt häftig. 25% norsk skogskatt så han går ut fast det regnar, klättrar ner för träd, fattar att akta sig för bilar och beter sig som om han var en liten pitbull. Innan han blev kastrerad flög han på mammas 30 kg hund, men vi hann fånga honom, då var han typ 9 månader och vägde väl nått kilo..

    Jag har sett en supersnygg sten som är som ett torn, kommer inte ihåg vad den heter men den finns på Akvarielagret i Bromma och kostar 45 kr/kg. Såg ett kar där man hade ställt upp 3-4 stycken och satt en stor växt i mitten, sååå snyggt.
    De har som klippformation och är lena med lite runda håligheter i. Tror att de kallade den lavasten. Kanske 25-35 cm höga och mellangrå färg..

    Sen kanske man kör lite svart kolsten i nått litet röse.. Har beställt ett Juwel 350L hörkar.

    Ursäkta OT i tråden, TS.
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #17
      lavasten är det inte då den är röd/brun o väldigt taggig. det du pratar om låter som hålsten.

      Kommentar

      Arbetssätt...