Aborre i skål

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Klikken
    • April 2008
    • 48

    Aborre i skål

    Hej! tänkte just fara ner till sjön och fiska upp en aborre.
    Tänkte lägga den i min 20 liters fisk skål kommer den att klara sig?
    isåfall vad ska ja ge den för mat?
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Den kommer dö väldigt fort, dessutom är det djurplågeri i sverige om du skulle fånga den och stoppa ner där. (Iofs bor du väl i finland, och vet inte hur lagarna ser ut där, men ndå samma djurplågeri)

    Vad får dig att tro att en så aktiv fisk som abborre som skiter rejält skulle klara sig i en minibalja när inte ens en guppy skulle göra det?

    Det går inte ha någon fisk i dendär skålen, köp några räkor...
    Senast redigerad av JojjeN; 08 September 2008, 15:38.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Stek den och ät den eller vad som helst, men stoppa inte ner den i skålen och därmed låta den lida enda tills dess död som nog inträffar under natten/snart
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • streezz88
        • July 2007
        • 529

        #4
        Ursprungligen postat av Klikken
        Hej! tänkte just fara ner till sjön och fiska upp en aborre.
        Tänkte lägga den i min 20 liters fisk skål kommer den att klara sig?
        isåfall vad ska ja ge den för mat?
        varför vill du fiska upp en aborre och lägga den i en skål?
        Det är svårt att hålla insjöfisk i akvarium hemma, då ditt vatten inte är densamma som sjövatten... Svårt att hålla dom i liv...!
        Och skulle du allt förmodan ha de i ett kar, så kanske 500liter, skulle vara bättre än en slål på 20l :P

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Det kan vara ett skämt för att folk ska bli upprörda och det lyckades personen med
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • addo
            • January 2007
            • 609

            #6
            Eller så är det ett barn, så var snälla

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #7
              Skämte eller inte. Att hålla svenska fiskar är inte krångligt förutom dom som verkligen ska ha svalt vatten
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                #8
                Han ä 13, och skämtar knappast. Jag skrev med honom på msn, och han verkade fullt övertygad om att dom såväl som hans kampfisk skulle må skitbra i skålen. ^^ Tills jag övertalat honom om att varken kampfisk eller abborre passar i sklen, speiellt inte abborre.

                Eriahl, jo i 20 liters skålar är det det.
                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                • Linapina
                  • July 2008
                  • 595

                  #9
                  Ursprungligen postat av JojjeN
                  Han ä 13, och skämtar knappast. Jag skrev med honom på msn, och han verkade fullt övertygad om att dom såväl som hans kampfisk skulle må skitbra i skålen. ^^ Tills jag övertalat honom om att varken kampfisk eller abborre passar i sklen, speiellt inte abborre.

                  Eriahl, jo i 20 liters skålar är det det.
                  Det är just sånt här som visar att vi inte kan anta saker och ting och ifrågasätta, utan det viktigaste är att svara på frågan så pedagogiskt som möjligt. Även om det är en självklarhet för oss.

                  Skrämmer vi iväg personerna med dumförklaringar och påhopp så kommer de absolut inte lyssna och inte heller komma tillbaka för att fråga om råd när de får en ny idé.

                  Jättebra Jojje att du kunde tala personen till rätta! Det är ju det vi i slutändan hoppas på att komma fram till. En klapp på axeln för det!

                  Kommentar

                  • Fanbyalperna

                    • September 2005
                    • 752

                    #10
                    Ursprungligen postat av Linapina
                    Det är just sånt här som visar att vi inte kan anta saker och ting och ifrågasätta, utan det viktigaste är att svara på frågan så pedagogiskt som möjligt. Även om det är en självklarhet för oss.

                    Skrämmer vi iväg personerna med dumförklaringar och påhopp så kommer de absolut inte lyssna och inte heller komma tillbaka för att fråga om råd när de får en ny idé.

                    Jättebra Jojje att du kunde tala personen till rätta! Det är ju det vi i slutändan hoppas på att komma fram till. En klapp på axeln för det!
                    Så sant så
                    Har inte alltid rätt, men fel ibland

                    Kommentar

                    • Sibirisktiger
                      • October 2007
                      • 91

                      #11
                      Konstigt att personen i fråga inte ens har svarat på tråden...
                      Tiger

                      Kommentar

                      • smurfmats
                        • February 2003
                        • 3538

                        #12
                        kanske fiskar fortfarande?
                        tråden om fjärilars lek!

                        Kommentar

                        • JojjeN
                          • June 2008
                          • 3567

                          #13
                          Vad ska han säga? "Okej, jag var en total idiot som tänkte tanken" eller vad vill ni?
                          Tillbaks efter paus.

                          Kommentar

                          • Sibirisktiger
                            • October 2007
                            • 91

                            #14
                            Ursprungligen postat av JojjeN
                            Vad ska han säga? "Okej, jag var en total idiot som tänkte tanken" eller vad vill ni?

                            Skulle bara vara intresant att höra om personen i fråga menade allvar eller om det bara var ett skämt... Jag hoppas dock på det sista alternativet.
                            Tiger

                            Kommentar

                            • eriahl
                              • April 2004
                              • 5681

                              #15
                              Ursprungligen postat av JojjeN
                              Eriahl, jo i 20 liters skålar är det det.
                              Skålen för liten ja. Men 500L+ nämndes oxå om svårt att ha svenska fiskar i vilket räcker ett bra tag för en hel del och inte svårt
                              Senast redigerad av eriahl; 25 September 2008, 21:46.
                              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                              Kommentar

                              Arbetssätt...