Hur fångar man en liten gädda?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • mange016
    svarade
    Du får väl inte släppa ut fisk som du har haft i akvarium pågrund av sjukdomar eller har jag fel ?!

    Lämna en kommentar:


  • patriksg
    svarade
    Sant, dom lär ju klara det om man koppar in dom, men risken är ju att man gör det för fort

    Lämna en kommentar:


  • NIC
    svarade
    Ursprungligen postat av patriksg
    Kul med ett forum för Svenska fiskar =)

    Någon som har lite tips på hur man kan få tar på små bebisgäddor? Skulle vara kul att ha i 180L karet ett år och sen släppa ut den igen.. Men då måste den vara liten.. Någon som vet när på året ynglen kommer?
    Undrar om de klarar utsläppning i sjön efter att ha levt i akvarie i ett år?

    Lämna en kommentar:


  • Patrik Steen
    svarade
    Ursprungligen postat av erikthur
    Min pappa fångade dom med händerna - ung 6 cm lång.
    Första gången jag såg en vacker fisk vilket förmodligen ledde till...
    Men det var på 1950-talet.

    Vilken årstid? - när gäddorna leker...
    När gäddorna leker i vik och i vassoch solen går ner bakom Sjöbloms dassJa, då är det våroch helan den går!När gräset det gror upp...

    Även min brukar skryta om detta även på 50-Talet det kanske var lättare förr

    Lämna en kommentar:


  • one__akvarium
    svarade
    Jag skulle ta min fiske spö och sätta på en blufox 2:a elr 3:a. Gå till en insjö och kasta längsmed vassen. Dom små rackarna brukar ju hugga på allt!

    Lämna en kommentar:


  • erikthur
    svarade
    Min pappa fångade dom med händerna - ung 6 cm lång.
    Första gången jag såg en vacker fisk vilket förmodligen ledde till...
    Men det var på 1950-talet.

    Vilken årstid? - när gäddorna leker...
    När gäddorna leker i vik och i vassoch solen går ner bakom Sjöbloms dassJa, då är det våroch helan den går!När gräset det gror upp...

    Lämna en kommentar:


  • patriksg
    startade ett ämne Hur fångar man en liten gädda?

    Hur fångar man en liten gädda?

    Kul med ett forum för Svenska fiskar =)

    Någon som har lite tips på hur man kan få tar på små bebisgäddor? Skulle vara kul att ha i 180L karet ett år och sen släppa ut den igen.. Men då måste den vara liten.. Någon som vet när på året ynglen kommer?
Arbetssätt...