Hur fångar man en liten gädda?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenny89
    • December 2005
    • 291

    #61
    Ursprungligen postat av Aircut64
    Tja Tja..Lånar tråden lite

    Skulle vilja ha abborrar i mitt 3000L kar..Skulle det fungera tro ?
    Eftersom på bilden där så levde ju borrarna med en Gar xD !

    hehe alla Borrarna bytes ut varje vecka eftersom att dom blev uppkäkade.

    Du kan ha Abborrar i akvarium. Dom blir aggresiva mot varann om du har mindre än 7 st.

    Och du kan ha andra fiskar med dem om dom inte får plats i deras mun så att säga. Och med andra fiskar så menar jag andra fiskar från vår svenska natur.

    När du har ett 3000 liters så är det bara att fylla det med kallvatten så håller de sig lätt kylt till nästa gång du måste byta vatten.
    Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihåg

    Kommentar

    • Kenny89
      • December 2005
      • 291

      #62
      Om ni ska skaffa er en gädda så tycker jag att 180 liter är i det absolut minsta laget.
      Jag hade min gädda i mitt 1400 liters och jag tyckte nästan att de va för litet, fast den va runt 30 cm.
      En gädda kan växa flera mm om dagen om temperaturen är 18 grader i vattnet och om man bytar vatten ofta och matar mycket.
      Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihåg

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #63
        Såg en gädda på cirka 40 cm i Nässjö för någon vecka sedan.
        Rörde sej inte ur fläcken på flera timmar.
        Så varför så stora akvarier egentligen.
        Det kan ju aldrig bli riktigt sjölikt ändå med något eller flera 1000 liter?
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • Kenny89
          • December 2005
          • 291

          #64
          nja jag tycker att ja har lyckats rätt bra med mina gigantiska rötter att få de till bra jakt mark för gäddan.

          Det beror helt på hur stor gäddan är när man fångar den.

          Den får röra sig lite mer när den jagar abborrarna.
          + att jag gjorde en jätte stor grotta i mitt kar med stora stenar som abborrarna kunde fly till när gäddan gjorde sina snabba attacker. efter som mitt akvarium är i Betong. så kan ja inprincip lägga i vad jag vill o bygga hur ja vill utan att behöva oroa mig för att de ska spricka.

          När man är ute och går o ser en gädda ligga vid vassen så är det nästan alltid sol ute? då den ligger och solar sig samt väntar på byten. När den ser ett byte så ser man verkligen att den fokuserar in sig på de och glider snabbare. man ser också att abborren fryser till när den upptäcker gäddan. och det blir ett dö läge. om abborren rör sig eller gör en häftig rörelse så hugger gäddan.
          Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihåg

          Kommentar

          • Scandi
            • February 2008
            • 131

            #65
            Gäddor säger ni...
            Fan vad häftigt det skulle vara att ha en riktig gammelgädda i dammen! Åååh

            Kommentar

            • fesoj
              • November 2007
              • 250

              #66
              någon som vet vad detta är för gädda?
              Page 1 of 2 - GRASS PICKEREL - posted in Zimmerman's Captive Raised Native Fish: GRASS PICKEREL - READY FOR SHIPMENT - STARTING JUNE 8,2009Grass Pickerel - Esox americanus vermiculatus - $10.00 each"Small predatory fish that won't out grow your aquarium. Enjoys vegitation and does best when kept by themselves. Eats minnows or goldfish. Very Popular Fish! "Current Size: 2" Maximum Size: 10-12"Shipping USPS Priority starts at $9.00. Please email us...

              lämplig för akvarium?
              112L Golden, höns, gulanka, katter, engelsk bulldog.

              Kommentar

              • malfunkshun
                • September 2008
                • 394

                #67
                Ursprungligen postat av fesoj
                någon som vet vad detta är för gädda?
                Page 1 of 2 - GRASS PICKEREL - posted in Zimmerman's Captive Raised Native Fish: GRASS PICKEREL - READY FOR SHIPMENT - STARTING JUNE 8,2009Grass Pickerel - Esox americanus vermiculatus - $10.00 each"Small predatory fish that won't out grow your aquarium. Enjoys vegitation and does best when kept by themselves. Eats minnows or goldfish. Very Popular Fish! "Current Size: 2" Maximum Size: 10-12"Shipping USPS Priority starts at $9.00. Please email us...

                lämplig för akvarium?
                Det är en grass pickerel. Mycket lämplig som akvariefisk då de sällan blir mer än 30-40-cm.
                Hittar du någon som säljer i sverige, eller europa för övrigt, så ska du ha en förbaskad tur.
                Glöm inte att säga till mig bara ifall turen skulle vara framme

                Kommentar

                Arbetssätt...