Abborreyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Paroonen
    • April 2007
    • 282

    Abborreyngel

    Jag å barnen var och badade i går så vi fångade 10 abboreyngel på ca 3cm. När vi kom hem fick dom ett kar på bara 15 liter tänkte att dom kunde börja vänja sig med akvrie vatten där i. innan jag flyttar dom till ett större kar. Jag fick ju bara med mej vatten från sjön till det lilla karet.
    så jag byter ut lite vatten från akvariet å häller det i det lilla karet.
    Är det fel att göra så??
    Hur ska man få dom att börja äta och vad ska man ge dom?
    Kom gärna med tipps
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Alldeles för litet även om dom är små. Har du möjlighet kan du ju håva tex mygglarver eller liknande. Sen brukar dom inte vara så svåra att äta dött. Men behövs större akvarium för att dom ska trivas och lättare börja äta
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • Paroonen
      • April 2007
      • 282

      #3
      Jo jag vet att det är på tok för litet kar.
      tänkte att dom kunde vara där ett litet tag typ som lite inkoppning till deras nästa kar även där lite litet (70liter)
      hur snabbt går det att få dom att trivas i akvarievatten???

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Brukar inte vara problem men behöver större akvarium ändå.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Paroonen
          • April 2007
          • 282

          #5
          Räker inte ett 70liters kar ett litet tag??
          jag håller på att siliconar ett 300liters kar som jag tänkte att dom kunde få vara i ska stå i garaget

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Klart det räcker ett tag eftersom det blir större senare igen. Lättare för dom att hitta maten oxå än ett tex 1000L från början Men även det på 300L räcker inte för alla abborrarna då dom brukar bli tuffa med tiden
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            Arbetssätt...