Få tag i smårudor kring O-hamn/Hultsfred ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simonols
    • July 2008
    • 108

    Få tag i smårudor kring O-hamn/Hultsfred ?

    Hejsan
    Jag håller på med ett litet projekt och ska dra igång ett svenskt akvarium. Med svenska fiskar. Tänkte börja med några mörtar och rudor. Men vet inte vart jag ska få tag i smårudor kring O-hamn/Hultsfred. Eller hur man ska fiska upp dom är det någon som har något tips?
    Mycket tacksam för all hjälp jag kan få! Mvh Simon ps ursäkta att det vart så rörigt men skrev på mobilen ds
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #2
    Nej tyvärr men du bor vid ett trevligt ställe måste jag säga :P öring fisket är ju bra där...Testa med bäcköring ?

    Kommentar

    • Simonols
      • July 2008
      • 108

      #3
      Ja bäcköring vore riktigt häftigt. Men hur funkar dom i akvarium? Rör dom sig mycket? Måste man inte ha rinnande vatten i akvariet med eller kan dom vara i stilla vatten med?

      Kommentar

      • ypzilon
        • December 2005
        • 76

        #4
        Jag har haft både öring och lax i akvarium, bägge vill ha kallt/svalt syrerikt vatten. Jag hade en pump på 2000l/h med "stril-utblås" så jag hade samma fart nästan överallt i ett 150L-kar, öringarna stod och trycket precis under strömkanten bakom ett par stenar och laxarna stod fyra cm från utblåsen.

        Vi försökte meta upp smårudor, men de var mer intresserade att flötena och oss än agnet, så vi tog dem med handen! =)

        Kommentar

        Arbetssätt...