Svensk vildfångad fisk i sällskapsakvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    Zybeer: jag skulle uppmana dig att INTE flytta kräftor från Stockholm till Umeå. Kräftpesten finns inte däruppe än, och det finns ett fåtal kräftvatten i norrland, som innehåller flodkräfta. Här i stockholm, däremot, finns inga pestfria sjöar längre - alla kräftor här är pestbärande signalkräftor. Kräftpest-sporer kan komma lös i naturen vid t.ex. vattenbyten.

    Jag vet faktiskt inte om australiska Yabbies är resistenta mot kräftpest heller, det kan ju vara nåt att tänka på.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Wireless
      • January 2004
      • 25

      #17
      Jag tror att de tål en hel del. Du får prova och se Lycka till!
      "Don't wish it was easier, wish you were better! Don't wish for less problems, wish for more skill!"

      Kommentar

      • zdybnet
        • December 2003
        • 406

        #18
        jag har en gädda =)
        //Karro & Johan

        Kommentar

        • Zybeer
          • July 2002
          • 699

          #19
          Hmmnn jag antar att jag får försöka hitta något vatten "här uppe" först. Kan verkligen sporerna från kräftpesten överleva en tur genom ett reningsverk? Fast det är väl dumt att ta risker. Desto bättre om kräftorna står att finna på närmare håll. Jag får ta en rejäl sökning efter kräftvatten i norrland.

          MVH
          /Jens
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

          Kommentar

          Arbetssätt...