Verkmyraån, Hillesjön

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Verkmyraån, Hillesjön

    Någon här som vet HUR man får tag i någon som har med fiskevårdsområdet där att göra? Har googlat runt men hittar inte något om det. Det är riktigt lågt vattenstånd i Verkmyraån nu och tycker dom borde börja kolla upp tjufisket där om dom nu bryr sig. Det blir julafton för idioter som håvar upp all fisk dom kan. Abborrar som gått där är redan borta. Det ligger redan fullt med typiska grenar som slagits med efter fisken. Går tempen upp någon grad nu så blir det fart på uppgången och fisket.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    #2
    Här borde du få napp(tja..):http://www.hillesjon.se/index6.htmlAnnars kan du kontakta Länsstyrelsen
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

    Kommentar

    • Bygert
      • March 2010
      • 2169

      #3
      Vägrar visst radbrytningar av nån anledning men det bör gå att se vad jag ville ha sagt ändå
      Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Hillesjön i Gävleborg?

        I så fall är det nog Hille Fiskevårdsområdesförening och Gävleborgs Länsstyrelse. "Nog" för jag har fortfarande inte riktigt klart för mig vilka funktioner som sugits upp i den nya havs- och vattenmyndigheten (och jag vet inte om de riktigt vet det heller).

        Sändlistan i slutet på denna PDF kanske kan hjälpa.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          #2 Hittade den förra året oxå men fick inte så mycket "napp" där.
          #4 Japp det är den Hillesjön. Får kolla i den där sändlistan.
          Länsstyrelsen kan nog vara bra.
          Att sätta upp lappar/skyltar om fisket på flera platser efter den korta biten av ån kan inte vara så svårt.
          Lite sjukt är att polisen har en gård för hundträning alldeles bredvid. Kan inte vara högsta prioritet men att prata med dom om lite hjälp med att ta en promenad vid ån när där med hundarna kanske skulle få en del att tänka till.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          Arbetssätt...