små yngel av vad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • osse
    • January 2010
    • 69

    små yngel av vad?

    Hej
    Har 2 frågor. 1: Är det någon som vet ifall det kan vara riktigt små abborryngel man kan ha fångat när man var nere vid ån o fiskade för några dagar sedan? Jag hittade dom vid vassen nära kanten och trodde först att det var löjor, men när jag kom hem och stoppade dom i en plastbunke såg jag att dom såg mycket kraftigare ut än vad löjor brukar göra när dom ungefär är en centimeter. Dom ser nästan ut som guldfiskyngel.

    2: Är det okej ifall man stoppar dem i ett yngelakvarium på 18,5 liter tillsammans med Guppy-yngel och Ballonmolly tills dom har vuxit till sig så pass mycket att man kan stoppa ner dem i dammen? Dammen är ungefär på 3000 liter.
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Man kan ju t ex försöka se ryggfenan.
    Guppyngel blir bra mat åt ev abborre med tiden. Kom ihåg att inte släppa tillbaks fiskarna när dom varit med vanliga akvariefiskar.
    Såg fel på hur många liter det är. Blir lite väl litet rätt fort men kan ju vara ett sätt att få i gång dom på.
    Senast redigerad av eriahl; 04 July 2011, 18:13.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • osse
      • January 2010
      • 69

      #3
      är dammen på 3000 liter också för liten för dom när dom har vuxit till sig så pass mycket att dom inte blir uppätna av guldfiskarna?

      Kommentar

      • osse
        • January 2010
        • 69

        #4
        Måste man ha behandla dom med något för att få bort eventuella sjukdomar innan man släpper ned dom i akvariet. och i så fall kan man behandla dom med eSHa 2000?

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Menade att akvariet på 18,5L är litet. Dammen är ju långt ifrån för liten. Ser man inget på abborren så skulle jag inte krångla med någon medicin bara utifall att. Bara risk att dom kan må dåligt av det isf. Men ett större akvarium så dom kan växa på sig innan dammen är det läge att ordna
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          Arbetssätt...