Abborre konstant hungrig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danish
    • May 2010
    • 11

    #16
    Har du bilder / filmer på den också?

    Kommentar

    • Skruttapan
      • January 2011
      • 116

      #17
      Ursprungligen postat av Danish
      Har du bilder / filmer på den också?

      Jag hade.... halvt dåligt filmat när jag matade med norsbitar, tyvärr rogs det bort när jag klippte om en kort film.

      Vi hade turen att få en mindre lake på ca 14-15cm i en av mörtstugorna, acklimatiserade några dagar innan den fick komma in, varefter den matades med snorgärs och två ovetande guldfiskar som råkade simma in i grottan ^^.
      Kan intyga att den blir skapligt aggressiv vid matning, några få droppar från den upptinade norsen gjorde laken halvt galen och attackerade allt som kom nära.

      Kommentar

      • neon_kimpan
        • August 2005
        • 1733

        #18
        Vore kul med ett par fungerande videor faktiskt =)

        //Kim
        MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

        Kommentar

        • Danish
          • May 2010
          • 11

          #19
          Fick ladda upp videosnuttarna igen, de var ju inte kvar.. Tack för att du påpekade det

          European Perch, caught with hook & line back in the summer of 2010. Also keeping a Gibbiceps (Pterygoplichthys Gibbiceps) in the tank against the algae :)Sec...

          European Perch, caught with hook & line back in the summer of 2010. Also keeping a Gibbiceps (Pterygoplichthys Gibbiceps) in the tank against the algae :)Fir...

          Senast redigerad av Danish; 15 March 2011, 01:41.

          Kommentar

          • Nasso
            • November 2010
            • 719

            #20
            Ursprungligen postat av Danish
            Fick ladda upp videosnuttarna igen, de var ju inte kvar.. Tack för att du påpekade det

            European Perch, caught with hook & line back in the summer of 2010. Also keeping a Gibbiceps (Pterygoplichthys Gibbiceps) in the tank against the algae :)Sec...

            European Perch, caught with hook & line back in the summer of 2010. Also keeping a Gibbiceps (Pterygoplichthys Gibbiceps) in the tank against the algae :)Fir...

            Haha. Ser riktigt tam ut Blir sugen på att skaffa ett akvarium med svenska fiskar. Behöver man inte kylning?
            /Emil Andersson
            120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #21
              Behövs ingen kylning till dom flesta vanliga svenska fiskarna. Kanske luras av glaset men abborren ser lite tunn ut.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • malfunkshun
                • September 2008
                • 394

                #22
                Laxfiskar behöver kylning (sik, harr, röding, öring, lax etc). Lake med.
                Gädda, mört (och övriga karpfiskar), abborre och sånt behöver det inte. Men en period med lite kallare vatten skadar inte.

                Kommentar

                • lagazz
                  • May 2011
                  • 35

                  #23
                  När dom är så små äter dom nästan konstant, så bara mata på. Det den inte äter inom 5 minuter, plockar du bara upp igen. Men ta gärna en dag då och då där den får svälta lite, Mina borrar får går 5 dagar i månaden utan foder, för att inte göra dom för feta.

                  Men kom ihåg att borrarna trivs bäst när de är minst två i ett akvarie, så meta gärna upp en till.

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #24
                    Beror på strl på akvariet oxå om det funkar med t ex 2st. Blir åtminstone en period när dom brukar bli riktigt griniga. Skulle själv ha fler än 2st isf. Även andra får stå ut med humöret.
                    Senast redigerad av eriahl; 13 May 2011, 09:28.
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    Arbetssätt...