Reagerade över senaste artbeskrivningen brax?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #31
    Ursprungligen postat av Ralleballe
    Nå, är det någon som tänker korrigera namnet eller? Om inte så får vi ha en förklaring på varför.
    Tyvärr har inte någon av alla de som är anställda på Zoopet haft tid att ändra detta så dina order har tyvärr inte kunnat bli utförda tillräckligt snabbt för att falla dig i smaken

    Som sagt - som varje läskunig har kunnat se har jag varit bortrest vilket stått angivet första sidan och därför har inga korrigeringar kunnat utföras.
    Om man vill ha några korrigerar utförda på Zoopet så lägg in det i zoopet.com-kategorin. Så även när jag är hemma så läser jag bara en bråkdel av vad som skrivs i andra trådar - så det kan ju vara bra att ni även tipsar mig om ni hittar några fel.
    Vad gäller namnet så såg jag visserligen att det "officiella" namnet var braxen när jag gjorde artbeskrivningen, men jag har aldrig hört något annat namn än brax så därför skrev jag det. Dock så är ambitionen att i artbeskrivningningarna ha med alla namn som används och eftersom uppenbarligen en del använder namnet braxen så borde självklart även det namnet ha tagits med. Det har nu korrigerats och bägge namnen är nu med.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 06 October 2010, 11:41.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #32
      Ursprungligen postat av VisualDarkness
      Jag undrar en sak till. Varför ligger den inte under karpfiskarna istället för "övriga"?
      Bra kommentar. Anledningen till att det är fel är helt enkelt att jag tänkte att starta upp en ny grupp i artbeskrivningarna som heter "Svenska fiskar"(vi har ju t.ex. redan en sådan forumkategori) och då blir det lättare för mig att vid flytten hitta dessa fiskar om jag "slänger" in dom i "Övriga fiskar".

      Fast, fast - får försöka se till att detta blir fixat rätt snabbt annars är det självklart bättre att de ligger rätt
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #33
        Braxen är rätt, men låter fel. Pluralis är ännu värre...det blir "braxenar".
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        Arbetssätt...