Mina Elritsor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vimsa
    • November 2008
    • 768

    #16
    Något till kar blir det knappast tal om förrän jag flyttar ut. Det var svårt nog att först få ta hem 150 liter, och det krävdes en hel del övertalning för att få köpa ett litet 30-liters ... Men någon gång så ska det väl bli något sverigekar!

    Jag råkar veta att både hon och jag har ett fullt schema nu i veckan tyvärr

    Kommentar

    • Pickles
      • October 2009
      • 1155

      #17
      Det här karet börjar verkligen 'mogna nu', och även om jag tänker rensa ur lite gamla växdelar och lort (kanske plantera lite fler växter. Möjan verkar inte riktigt trivas. ) känns den nedgågna murrigheten ganska genuin. Fiskarna verkar trivas bättre sedan jag relokerade en av spigghanarna så att läget blev mer harmoniskt dessutom.
      Elritsornas fenor har växt ut och alla simmar lugnt. ^^
      Tänkte bara bjuda på en murrig bild eller två. *ler*
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4425.jpg
Visningar: 1
Storlek: 147,3 KB
ID: 2126054Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4424.jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,9 KB
ID: 2126053
      "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
      ~25l vatten

      Kommentar

      • Wunder
        • September 2007
        • 315

        #18
        Ursprungligen postat av Pickles
        Dåliga erferenheter? Berätta gärna! Jag tycker att de är trevliga akvariefiskar.
        Ett av problemen med storspigg är som du upptäckt parasiterna. De bär ofta på diverse otrevliga kryp både utanpå och innuti. Förmodligen inget som smittar de andra men äckligt är det.
        Ett annat problem jag haft med storspigg är att de varit extremt petiga med maten. Jag har haft storspigg i ett sällskapsakvarium och där var de väldigt försiktiga vid matning. Mer modiga fiskar tog då all mat och spiggen började svälta.

        Småspigg var betydligt enklare att hålla.

        Ytterligare ett problem med storspigg är att de är EXTREMT känsliga för nitrit. Detta är knappast något problem i ett inkört kar men men...

        Kommentar

        • skejtfisken
          • January 2010
          • 75

          #19
          fan jag blir så sugen men tyvär har jag inget kar sen så har jag inga såna fiskar nånstans i närheten

          Kommentar

          Arbetssätt...