56 litera kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pirayamannen
    • May 2007
    • 121

    56 litera kar?

    hej igen, vad kan jag ha för svenska fiskar i ett 56 liters kar? med bra syretillgång och även strömmande vatten om fisken vill.

    vill gärna ha ädelfisk men karet är nog lite för litet va?
    abborre eller mört då? vad ska man mata dem med isof?
  • Wunder
    • September 2007
    • 315

    #2
    Småspigg och sandstubb är de enda jag kan tänka mej. Och då behöver dom ändå större när de växt till sej.

    Kommentar

    • illerfisken
      • January 2009
      • 313

      #3
      jag har 2 löjor på cirka 3-4 cm i ett 50 liters akvarium dom trivs bra och simmar. så löjor funkar då dom växer riktigt långsamt och blir över 20 år?
      http://mfksweden.forum24.se/

      Kommentar

      • Pickles
        • October 2009
        • 1155

        #4
        Små elritsor borde funka. Jag har ett stimm på ett tiotal i min burk på åttio liter, och de är hemskt kärvänliga, pigga små fiskar. ^^ Tåliga också, enligt min erfarenhet, och lättfödda.

        Edit: Men jag tror bestämt att det redan diskuterats ädelfisk för din del?, Pirayan? ; ) Ingen idé att ta upp just dem i ytterligare en tråd.
        Senast redigerad av Pickles; 03 November 2009, 10:32.
        "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
        ~25l vatten

        Kommentar

        • pirayamannen
          • May 2007
          • 121

          #5
          jo iofs men går det inte att ha abborre eller mört eller nått annat sånt, försökte med spigg men dom dog ju direkt när de kom i burken.. hur ska man inreda karet då?

          Kommentar

          • Auratusen
            • March 2010
            • 874

            #6
            nä, det är alldeles för litet för mört och abborre och absolut för litet för ädelfisk. de behöver ca 900 l eller mer.

            men hur gick det med fiskval?

            Kommentar

            Arbetssätt...