mört i damm???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    #16
    Visst kan man köra växtfritt men det är ju bra om man är klar över förutsättningarna när man stoppar i en fisk. Jag ser ju annars björkna som ett bra alternativ, enligt min smak lika snygg som sarven och låter bli växter. Vissa anlag för grävarbeten kan de ha men inte så det brukar bli störande.
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

    Kommentar

    • NIC
      • January 2008
      • 5121

      #17
      Ursprungligen postat av Bygert
      Visst kan man köra växtfritt men det är ju bra om man är klar över förutsättningarna när man stoppar i en fisk.
      Det trodde jag att jag var.. Efter alla års draggande efter djupet i en och samma sjö utan att fastna i massa växter har gett mig tron på att både mört och sarv simmar runt i ganska växtlösa delar också.

      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

      Kommentar

      • Malawi1
        • February 2009
        • 583

        #18
        håller på att bygga en ny damm som är 55 cm djup just nu men vi ska göra den ca 70 cm djup. den är ca 200 cm lång. ca 150 cm bred. med en liten Ö i mitten av sten. när jag räknade ut hur många liter den kommer att vara på så blev det 2100 liter kan det stämma?. kan man ha abborrar i dammen? vad äter dom?
        375 liter malawi / tanganyika.

        96 liter SA

        Kommentar

        • moosefoot
          • April 2010
          • 3

          #19
          Ursprungligen postat av Malawi1
          håller på att bygga en ny damm som är 55 cm djup just nu men vi ska göra den ca 70 cm djup. den är ca 200 cm lång. ca 150 cm bred. med en liten Ö i mitten av sten. när jag räknade ut hur många liter den kommer att vara på så blev det 2100 liter kan det stämma?. kan man ha abborrar i dammen? vad äter dom?
          2100 om den är helt rektangelformad med de måtten, ja. Mindre än så om du har en liten ö/sten i och om sidorna inte står helt vertikala.

          Vet inte om den är tillräckligt stor för abborre, hade det vart ett akvarium med de måtten så hade det nog gått rätt bra men annars så vet jag inte. Bättre för stort än för litet (kan egentligen inte bli för stort).

          Abborren äter insekter, kräftdjur, diverse andra smådjur samt fisk. När den blir större är det antagligen enbart fisk.

          Kommentar

          • Malawi1
            • February 2009
            • 583

            #20
            hur är det med tusenbröder kan man ha dom i dammen?

            BTW har någon några bra bilder på tusenbröder.
            375 liter malawi / tanganyika.

            96 liter SA

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #21
              menar du annat än småväxta abborrar med tusenbröder?
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              Arbetssätt...