Gräver eldstjärten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeroS
    • January 2009
    • 285

    Gräver eldstjärten?

    Jar två eldstjärtar i mitt ena kar. I där har jag två större stenar och i dag när jag kikade in i karet såg jag högar av grus kring stenarna och typ som en "vallgrav" grävd kring den ena stora stenen. Är det då eldstjärtarna som gör detta? Varför? Inte för att det gör något men jag ahar inte sett detta innan

    I karet har jag bara ancistrus, platy och regnbågsfiskar...känns inte som att de är skyldiga... hehe

    Tack
    96 Liter
    54 Liter
    /Sandra
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Eldstjärten är i stort behov av en egen grotta så det är inte helt omöjligt att den håller på att bygga sig en ifall du inte har någon till honom.

    Men sen kan det ju oxå vara ancistrusen. De kan skvätta ganska ordentligt när de försöker hitta sig någonstans att bo.

    Ifall du har dåligt med gömställen tycker jag att du ska sätta in lite grottor och/eller rötter.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • HeroS
      • January 2009
      • 285

      #3
      Ursprungligen postat av Nina82
      Eldstjärten är i stort behov av en egen grotta så det är inte helt omöjligt att den håller på att bygga sig en ifall du inte har någon till honom.

      Men sen kan det ju oxå vara ancistrusen. De kan skvätta ganska ordentligt när de försöker hitta sig någonstans att bo.

      Ifall du har dåligt med gömställen tycker jag att du ska sätta in lite grottor och/eller rötter.
      Jag har ju nästan för mycket gömställen ju.. därför jag funderar lite extra! flera grottor och rötter. Plus massa växter
      96 Liter
      54 Liter
      /Sandra

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ursprungligen postat av HeroS
        Jag har ju nästan för mycket gömställen ju.. därför jag funderar lite extra! flera grottor och rötter. Plus massa växter
        Haha.. Isf så är det väl någon av dem som jättegärna vill bo på just det stället
        Kanske ligger perfekt till.. där det fläktar precis lagom osv.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        Arbetssätt...