Praktbotia vilar på rygg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JR
    • April 2003
    • 2112

    Praktbotia vilar på rygg

    Jag har en praktbotia jag har fått, hans kompis dog innan... =(
    den kom med en eldstjärt, & de är bra kompisar, men har flyttat in i varsin liten grotta..
    nu har jag märkt att min botia brukar ligga på rygg under sin rot & ser ut att andas fort.. den har knappt varit framme på ett par dagar heller, men när den väl är framme så mår den fint ser det ut som..har även sett att eldstjärten har legat upp&ned under sin sten... men den är framme mer & mer, har väl vant sig bättre vid mitt akvarium, de har bott där i ett par veckor bara.
    är det normalt att de ligger upp&ned?
    har 160 liter, inte trångt, bara de två, en gibbiceps, två guppies & en segelmolly, två neontetra.


    160 sällskaps
    110 nystartat med växter
    45 ciklider som leker
    7 guppyyngel
    --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
    http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/
  • Micke75
    • January 2003
    • 84

    #2
    har hört att praktbotior sover på det viset eftersom dom inte har nån simblåsa som håller dom upprätt

    Kommentar

    • Helena S.
      • March 2003
      • 280

      #3
      Jo, mina praktbotior vilar också på sidan. Det här hör inte till ämnet, men du borde kanske skaffa fler neontetror och eventuellt praktbotior, eftersom dom är stimfiskar. Men jag tror inte du behöver oroa dig för din botia, förmodligen vilar/sover den bara!

      -Helena S.
      -Helena S.

      Kommentar

      • JR
        • April 2003
        • 2112

        #4
        jo...det har varit ett stim med tetror & det va fler botior, men de dog innan jag fick dem som va kvar....jag fick fiskarna av en vän, bara haft dem i två veckor..ska bli mer tetror, får se om jag skaffar fler botior eller ett nytt hem till den =)
        men tack iallafall, va lite orolig när den låg på rygg bara..hehe..

        160 sällskaps
        110 nystartat med växter
        45 ciklider som leker
        7 guppyyngel
        --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
        http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

        Kommentar

        Arbetssätt...