Erfarenhet av galaxy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zoooophie
    • April 2009
    • 163

    Erfarenhet av galaxy?

    Hej jag sitter och kikar runt lite och har totalt fastnat för galaxyrasboran, de skulle passa jättebra med mina trådfensregnbågsfiskar. Så jag undrar lite hur de är.
    Stimmar de fint?
    Är de lika stora yngelrövare som tetror?

    /Sophie
    (\__/)
    (O.o )
    (> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!
  • wallström
    • March 2009
    • 1092

    #2
    Dom är ganska små, så specielt stora yngel tar dom nog inte..
    Förövrigt väldigt snygg fisk med roligt beteende. Mina är alltid nyfikna som kommer fram så fort man sätter sig vid akvariet.

    Vet inte om dom stimmar specielt mycket då jag inte har dom med "stora fiskar"
    Senast redigerad av wallström; 21 May 2009, 22:49.
    Emil

    Kommentar

    • Whisky
      • April 2008
      • 108

      #3
      Ursprungligen postat av Zoooophie
      Hej jag sitter och kikar runt lite och har totalt fastnat för galaxyrasboran, de skulle passa jättebra med mina trådfensregnbågsfiskar. Så jag undrar lite hur de är.
      Stimmar de fint?
      Är de lika stora yngelrövare som tetror?

      /Sophie

      Mina Galaxys var verkligen supertåliga!
      Väldigt fina, jag hade bara 4 stycken och dem stimmade bara när dem blev lite skrämda.. Dem åts tyvärr upp av min Black Ghost.. Eller dödades..
      Men helt klart en fisk som jag ska ha i mitt "småfisksakvarium" framöver!

      Kommentar

      • änglafisken
        • May 2009
        • 2

        #4
        Hej!
        Jag har 12 galaxier. De stimmar fint, men de rör sig i bottenskiktet mest. De tycker mycket om tät vegetation, vilket också krävs för att de ska leka. Jag matar dem med flingfoder som jag blöter när jag lägger i det så det sjunker. Jag har har hört att vissa tar det från ytan men det har jag inte fått mina att göra. Jag ger också fryst artemia vilket de verkar älska. Håller på att odla fram artemiayngel så de ska få lite levande föda också ^^

        Pga att de tycker om små levande foderbitar tror jag nog de kan ta räkyngel, inte säker på det dock. Jag har räkor med dem, men de är så nya att jag inte fått några yngel än, så jag vet inte...
        Senast redigerad av änglafisken; 28 May 2009, 09:03.

        Kommentar

        Arbetssätt...