Tigerbarber med Scalarer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Darre
    • March 2008
    • 378

    Tigerbarber med Scalarer?

    Tjena,

    Skulle vilja att tjejen skaffade 10st tigerbarber som stim till sin balja men hon är orolig för sina scalarer. Så nu undrar jag om man tar 10 eller mer tigerbarber med fortfarande små scalarer kommer det att funka eller kommer "tigrarna" bita på scalarernas fenor??

    /Darek
    Life´s a fish and then you die...
    Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane
  • Lenita
    • June 2003
    • 850

    #2
    Dom kommer att bita, så jag rekommenderar att ni köper någon annan barb om ni absoulut vill ha barber. Guldbarben är mycket lugnare t.ex.
    ____________________________________
    Pax vobiscum!

    Kommentar

    • Darre
      • March 2008
      • 378

      #3
      Ursprungligen postat av Lenita
      Dom kommer att bita, så jag rekommenderar att ni köper någon annan barb om ni absoulut vill ha barber. Guldbarben är mycket lugnare t.ex.
      Eller fembandsbarben om man nu vill efterlikna. Däremot så finns det blandade meningar om hur det kan vara. Den ena säger skaffa 10st så är det lugnt den andra säger 15st. Och sedan finns det vissa som säger absolut nej.

      Får väl testa helt enkelt.
      Life´s a fish and then you die...
      Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Tigerbarb & Scalare är ingen idé att testa: de fenbiter, ingen tvekan.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • fesoj
          • November 2007
          • 250

          #5
          jag har aldrig haft scalare i mitt liv men har fiskar med relativt långa fenor tilsammans med tio tigrar och de har alldrig fenbitit någon... men jag skulle inte chansa
          112L Golden, höns, gulanka, katter, engelsk bulldog.

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            #6
            Ursprungligen postat av Darre
            Eller fembandsbarben om man nu vill efterlikna. Däremot så finns det blandade meningar om hur det kan vara. Den ena säger skaffa 10st så är det lugnt den andra säger 15st. Och sedan finns det vissa som säger absolut nej.

            Får väl testa helt enkelt.
            Om du redan har bestämt dig, varför fråga ? Scalarerna kommer med all sannolikhet bli av med sina fenor.
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • Darre
              • March 2008
              • 378

              #7
              Ursprungligen postat av Guy Palm
              Om du redan har bestämt dig, varför fråga ? Scalarerna kommer med all sannolikhet bli av med sina fenor.
              Får man 100 testa inte och 10 testa så.... däremot får man 100 testa ej så vet man

              Det är tjejens akvarium inte mitt... erbjöd mig att betala dessa om dom biter på hennes scalarer och flytta över till mitt stim på 10 men hon är fegis. Älskar sina scalarer. Brukar skämta med henne att man ser inte hennes scalarer när dom tittar rakt på en.... jävlar vad aggresiv hon blir då hehehehe som tigerbarber fast i människo form

              /Darek
              Life´s a fish and then you die...
              Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

              Kommentar

              Arbetssätt...