Ancistrus sp och Botia almorhae

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • habloc
    • March 2009
    • 5

    Ancistrus sp och Botia almorhae

    Skulle dessa två sorter komma överens?

    Har ett 60 liters akvarium med 10 Cardinal tetror, 3 Ballong Mollys, 2 Khuli ålar, en Dvärg Gourami(som nyligen fick nog av sin hona r.i.p) och slutligen en Ancistrus mal(tror det är denna typ av mal).

    Har fått en del sniglar, så jag går och funderar på att inskaffa mig en eller två pakistanare, kommer malen överens med dessa tro, han är litte trött på Ballong Mollysarna som damsugar botten som galningar...?
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #2
    60L blir för litet för Pakistanbotia. och förutom det är nog ditt kar redan fullt.

    Snäckor är bra att ha i karet då dom hjälper till att ta hand om döda djur,döda växtdelar och överblivit foder. ett som minskar ner dom är att mata lite mindre och hålla karet rent plus ev ta veck så många man ser.

    Kommentar

    • habloc
      • March 2009
      • 5

      #3
      Snabba svar, tack, tack.

      Hur är det med en Zebra botia då, sniglarna verkar äta sönder mina Kabombas...

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #4
        Ingen Botia förutom Dvärgbotian kan vara i 60L (men även för Dvärgbotian är det verkligen i minsta laget, så det måste såfall vara ett ett kar med stor bottenyta) + även om du ev kan ha Dvärgbotian så är det ändå för mycket fisk. såfall ska du enbart ha dvärgbotian i det karet med ett kraftigt och bra filter med stor filter volym.

        Kommentar

        • habloc
          • March 2009
          • 5

          #5
          Hmm, jaja, får väll ta upp planterna och skölja av dem då...

          Tack ändå.

          Kommentar

          Arbetssätt...