Guldfisk står på exkat samma ställe

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • coolcool1
    • January 2009
    • 11

    Guldfisk står på exkat samma ställe

    jag har 3 guldfisk , 2 litelite större och en som är mindre.

    Den mista guldfisken står alltid på exkat samma ställe, så fort jag tittar i akvariet efter 1 timme, 3 timmar 5 timmar så står den på samma ställe, den ser normal ut men var för står den ensma sär på samma ställe??
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Nystartat kar?
    För litet kar?
    Skriv mer om karet så är det lättare att hjälpa dig.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #3
      Ursprungligen postat av coolcool1
      jag har 3 guldfisk , 2 litelite större och en som är mindre.

      Den mista guldfisken står alltid på exkat samma ställe, så fort jag tittar i akvariet efter 1 timme, 3 timmar 5 timmar så står den på samma ställe, den ser normal ut men var för står den ensma sär på samma ställe??
      Har väl inget för sig kanske,sen vet du inte om det har simmat imellan timmarna du nämner inte likt en Guldfisk att den skulle vara still så når fel är det,precis som Anders nämner beskriv mer om karet
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • coolcool1
        • January 2009
        • 11

        #4
        jag har 150 liters kar och nystartad 4-5 dagar

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Då skulle jag tippa på att det är flera faktorer som gör att den inte simmar omkring så mycket: kanske inte så jättestort kar, nystartat kar, fortfarande lite chockad efter flytten, minst i gruppen osv.
          Sedan är det säkert även som Patrik skrev, den kanske flyttar sig lite just när du inte sett, för att sedan komma tillbaka till sin favvoplats i karet.
          Låt det gå några dagar så ska du se att det blir bättre, annars får man kolla vidare om det kan vara något annat som är galet.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Btw, härligt att du köpte ett större akvarium istället. Finns så mycket mer att göra med dom än med 30 liter.

            men ta en bild på akvariumet, och nämn gärna lite vattenvärden. Då kanske vi kan se var felet ligger.

            Vad har du matat med?
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #7
              Jag har haft Guldfisk i hela mitt liv och har aldrig varit med om att dem någonsin varit still kvittar vilken akvariestorlek det har varit det är den mest tåliga fisk som finns.Ända gång jag har varit med om stillhet är när dem har kastats i en damm som håller 11-12 grader och kommer ifrån 25 Gradigt vatten då brukar dem bli lite slöa.Så min fråga vilken temp höll karet du köpte dem i och vilken temp håller karet du har dem i.Kan vara nåt där om det är en stor skillnad kan den minsta som inte är erfaren bli lite slö.
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              Arbetssätt...