Försvunna Khuliiålar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rimefrost
    • August 2008
    • 6

    Försvunna Khuliiålar

    Hej

    Mina 3 khulii-ålar är spårlöst borta. Jag har lyft på stock och inredning och rört om i akvariet. De är verkligen borta. Vi har nyligen inskaffat en silverhajmal, som kan ta mindre fisk som neon-tetra. Finns det nån möjlighet att den kan ha tagit mina ålar ? Dessutom så en natt för några dagar sedan efter att jag släppt in sjunkfoder på natten så glömde jag att sluta akvariet. Har ju läst att khuliiålar är väldigt rymningsbenägna om man inte har ett slutet akvarium.

    Jag har inte sett till några ålar på golvet, men jag har ett gäng katter som kanske har tagit dem. Vad jag undrar är vilket som är mest troligt, att de har rymt och blivit kattmat, eller som sagt att hajmalen har tagit dem. Kan vara bra att veta om det är värt att skaffa nya Khulii's
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Kolla pumpen först

    Våra tog sig in i ytterpumpen
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Simon--B
      • May 2008
      • 720

      #3
      Jaa kolla pumpen mina var där i :P

      Kommentar

      • Linapina
        • July 2008
        • 595

        #4
        Bra att veta!
        Ska man hjälpa dem ut eller tar de sig ut själva från ex. innerpumpen.

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #5
          Du får nog hjälpa dem ut.. Lättare att ta sig in och nästan omöjligt att ta sig ut.
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Men om du blir skrämda kan de ligga blixtstilla nere i grusen i flera timmar innan dom visar sig igen, så gjorde min ål idag när jag skulle fånga den, så jag fick inte ut den förrens jag tömt akvariumet nästan helt på vatten, och asat upp all grusen till en "kulle" som jag fick tag i han. Och då hade jag rört om i grusen innan för att få honom att komma fram, men ju räddare dom blir, desto stillare ligger dom tydligen, de kommer inte fram och försöker fly som andra fiskar.
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            Arbetssätt...