frågor om zebrafisk som bär på yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • susjon
    • June 2008
    • 16

    frågor om zebrafisk som bär på yngel

    hej jag har märkt att en av mina zebrafiskar är gravid och ja har hon i et 100 liters akvarium med många andra fiskar , kan ja flytta hon till ett annat akvarium med bara hon och andra zebrafiskarna , eller äter dom upp romen med snälla ge mig några tips för ja har ingen aning hur ja ska göra
  • Kewell
    • December 2008
    • 95

    #2
    Ursprungligen postat av susjon
    hej jag har märkt att en av mina zebrafiskar är gravid och ja har hon i et 100 liters akvarium med många andra fiskar , kan ja flytta hon till ett annat akvarium med bara hon och andra zebrafiskarna , eller äter dom upp romen med snälla ge mig några tips för ja har ingen aning hur ja ska göra

    Zebrafiskar blir inte gravida

    Kommentar

    • susjon
      • June 2008
      • 16

      #3
      men bär på rom då?:P

      Kommentar

      • berraåsnobben
        • December 2007
        • 113

        #4
        Ta ett litet 10 literskar med hälften nytt vatten och på botten har du grovt grus eller helst ett nät som är ca 2 cm över botten.
        Lägg även i några växter i ett hörn av karet.
        Sätt sedan i 5-6 st fiskar i karet så att de kan välja partner.
        Ha du nät på botten så syns de små romkornen ganska lätt.
        Efter någon dag så har de säkert lekt (lagt rom) och det är dags att ta ur fiskarna och växterna
        Efter någon dag så kläcks ynglen och de hänger ofta på rutorna i någon dag sedan är det dags att börja mata med mycket fint foder artemia eller infusorier typ Liquifry yngelfoder Röd
        Camping

        Kommentar

        Arbetssätt...