botior med malaysiska sandsnäckor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • barabom
    • July 2008
    • 30

    botior med malaysiska sandsnäckor

    jag hade tängt att skafa lite sandsnäckor för att jag har massa gaser i sanden men då undrar jag om botiorna äter upp snäckorna?
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Antagligen, ja.

    Men hur vet du att du har gaser i sanden, och varför ser du det som ett problem?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • barabom
      • July 2008
      • 30

      #3
      eller jag tror det för att om man rör om i sanden så åker det upp lite bublor ibland och sen kan men se att det typ har blivit alger under sanden vid rutan

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Alger vid sanden vid rutan är helt normalt, inget att bry sig om.

        Att det kommer lite bubblor om du rör om i sanden är också normalt och inget att bry sig om.

        Om akvariet börjar lukta prutt (inget skämt - sumpgas luktar äggmök), och du kan se att det spontant bubblar stora bubblor ur botten, då kan det vara läge att börja oroa sig.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • barabom
          • July 2008
          • 30

          #5
          ok då vet jag.
          kanske ska skaffa såna ändå för att det står att dom gör så att växterna trivs bättre i sanden och dom äter upp alla rester på botten

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Gör så.

            Dock måste du antingen köpa väldigt många, eller låta dom föröka sig innan botiorna åker i, för att minska risken att botiorna totalt utplånar dom.

            För att snäckor äts upp kommer du inte kunna hindra, dock kan du hindra att dom utplånas.
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • saltbiff
              • December 2006
              • 607

              #7
              Jag har botia kubotai (polcadotbotia) å de rör inte sandsnäckorna

              5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

              Kommentar

              • barabom
                • July 2008
                • 30

                #8
                men polca botior är väll ganska små?
                mina pakistanbotior är mellan 8-12 cm långa och äter allt som dom får syn på. så dom kanske äter upp dom, men jag kan ju testa och skriva om dom äter upp dom eller inte.

                Kommentar

                Arbetssätt...