Äldre praktbotia med yngre?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Moonsonat
    • September 2006
    • 9

    #16
    Man ser det på stjärtfenan på en hane ser oftast stjärten ut som en "krabbklo" Honan är högre och har en rundare kroppsform. Jag har inte sett det själv, men jag fick det förklarat för mig av en zoo handlare. Han nämde också att man bör ha mist 5 st annars trivs de inte, även om det verkar så. vår största heter Marge och hon är ca 15 cm och en på 10 cm (tror det är en kille) Melvin. sen har vi 3 st som är ca 8cm kön vet vi inte....men alla har ju sin "personlighet" och är våra favoriter i akvariet på 540 l

    Kommentar

    • mikey13
      • October 2007
      • 465

      #17
      Ursprungligen postat av JohanFridsall
      Det var en fruktansvärt vacker / fin praktbotia
      tog det lång tid innan den blev så pass stor ?
      Ja, visst är den vacker..... min bror tror att den är ca 6 år gammal, ska försöka knäppa en bättre bild på den någon dag....
      __________________________________________
      Mitt 720L projekt
      375L Inbyggt i väggen-projekt

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        #18
        Ursprungligen postat av solis
        Jag hade länge två botier i mitt akvarium men så dog dennes kompis(han som är kvar är ca 10-13cm och har några år på nacken) jag köpte en ny kompis till den (ca 8 cm)och har aldrig sett ett kärare par, dom är tillsammans nästan jämt dom sover ihop och är nästan fastklistrade på varandra det kvittar hur dom simmar så ser man inget mellanrum mellan dom.
        Så minst en skulle jag köpa.
        I min fiskbok står det att man ska ha minst 5 för att slippa osämja men jag har bara
        erfarenhet av två själv och för mig har det gått bra.
        Jag köpte två till som var betydligt mindre och dom större bara tittade på dom först och undrade vad det var för något men sen var det inga problem dom är bra polare allihopa.
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        Arbetssätt...