Sällskap till Rasbora galaxy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoolander
    • August 2008
    • 271

    Sällskap till Rasbora galaxy?

    Mina 10 galaxy fortsätter vara extremt skygga. Jag tycker fisken är extremt vacker och de passar verkligen i mitt 32 liters kar.

    Läste någonstans att de oftast blir mer modiga om det finns andra fiskar i karen.

    Funderade lite på 2-3 guppy honor, men jag vet inte riktigt om en så "stor" fisk passar med dem...kanske blir lite freakshow

    Några förslag på små trevliga fiskar? Behöver inte vara stimmfisk!
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Jag har mina galaxer tillsammans med guldtetror, drottningrasboror, blå lyktögonfiskar, kolglödstetror, neonregnbågar och kilfläcksrasboror. Hela gänget stimmar runt dagen lång.
    Jag har valt att ha fiskar som är rätt lika i färgerna, men det finns ju gott om små tetror och rasboror i andra färger. Kolla runt i artbeskrivningarna.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Grodlund
      • January 2008
      • 560

      #3
      Corydoras kanske?
      Eller om du vill hålla dig inom familjen:

      Microrasbora kubotai
      Microrasbora erythromicron
      Moskitorasbora (Boraras brigittae)

      Kommentar

      • TinaM
        • February 2008
        • 1040

        #4
        Jag har mina galaxy tillsammans med pygmécorydoras, microrasbora uraphtalmoides pch körsbärsräkor. Ett par otocinclusar och en ancistrus går också i samma kar.
        Mina galaxyn gömmer sig gärna om man rör sig hastigt men kommer snabbt fram igen och kollar läget.

        Microrasbora kubotai är tyvärr väldigt svåra att få tag i. Jag skulle gärna ha sådana tillsammans med det övriga gänget.
        32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          mkt växter bör finnas oxå då blir dom lite tryggare..
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          Arbetssätt...