Guldfisk+Andra fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik...
    • May 2006
    • 1459

    #16
    Ursprungligen postat av Linapina
    Jo, en hel dvärgklogroda går in i munnen med på de stora slöjisarna... Tack och lov gick det bra, då slöjisarna tuggar lite på maten så tittade grodan ut och jag skrämde fisken så grodan kom loss. Efter det fick grodorna ett eget hem.

    Precis av den anledningen fick jag min första slöjstjärt, för snart 30 år sedan, den hade tuggat i sig dvärgklogrodor hos förra ägaren, stor var den, och billig.

    Att blanda stora och små individer är mycket värre än att blanda teleskoper med normalögda ur konkurenssympunkt.

    Kommentar

    • hundhår
      • August 2008
      • 55

      #17
      Jag har stoooora guldfiskar (5 st mellan 15-25 cm långa) tillsammans med black molly, sorgmanteltetror, kardinaltetror och flera olika sorters malar. Funkar fint fast mollysarna är lite noppiga på guldfiskarna ibland... Guldfiskarna jagade kardinalerna första dygnet sen insåg dom att maten var för snabb och alla 21 tetrorna lever än idag (2 mån senare).

      Kommentar

      • gbg_schara
        • November 2008
        • 1

        #18
        Finns det någon fisk som är bra för slöstjärtar förutom tetror? Är så rädd att andra fiska börjar äta på slöjstjärtens fenor. Dessutom är de ju så långsamma. Black molly tillexempel eller någon annan fisk som gillar lite kallare vatten. Jag har precis fått slöjstärtarna men jag vill gärna ha lite olika sorter.

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #19
          Hur stort är akvariumet?

          Och absolut inte koi, det är en enorm dammfisk.
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          Arbetssätt...