Praktbotior, vart får jag tag på XXL?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PlatyYngel
    • January 2006
    • 1105

    Praktbotior, vart får jag tag på XXL?

    Jag har 3 praktbotior här hemma och har planerat att leta reda på fler i samma storlek. Nu har jag två st på +15 och en på +17.

    Vet ni vart jag ska vända mej, om det är privatpersoner eller om det finns zooaffärer som faktiskt kan ta hem botior av den storleken?

    Har tagit reda på att man bara får exportera praktbotior på max 10 cm från deras hemtrakter, det borde ju spela in en del....
    / Marcus
  • Linapina
    • July 2008
    • 595

    #2
    Kolla annonser, där finns det ju folk som inte längre vill ha kvar akvarium osv. Där kan det fyndas.

    Kommentar

    • PlatyYngel
      • January 2006
      • 1105

      #3
      Jo, men dom brukar ju ofta vara en bra bit bort... Men du/ni vet inget om hur stora grossister kan ta hem?
      / Marcus

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Så stora praktbotior är ett antal år gamla, och blir alldeles för dyra att föda upp, så jag tror knappast att grossister har såna. Jag tror du kommer att behöva köpa från privatpersoner.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • hellmut
          • October 2005
          • 160

          #5
          Kolla i lite affärer rätt som det är har dom fått in någon lite större.

          Har sett en riktigt stor i jönköpings djuraffärer en gång :P

          Kommentar

          • Kenny89
            • December 2005
            • 291

            #6
            Jag gav bort 2 st stora igår! kom en som ville mata dom till mina gäddor! tyckte de va synd att låta dom bli mat :P http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...30&gid=2189843
            Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihåg

            Kommentar

            Arbetssätt...